Tchibo se soustředí na východoevropské trhy
5. 12. 2005 | Euro
Německý výrobce kávy společnost Tchibo skončila svou plánovanou expanzi na americký trh ještě dříve, než vůbec začala. V příštím roce se soustředí výhradně na trhy střední a východní Evropy. „Uvědomili jsem si, že některé plody rostou níže a je tudíž logické nejdříve sesbírat je,“ popsal strategii společnosti pro EURO OnLine šéf komunikace Tchibo Joachim Klähn. Ten tvrdí, že americký trh je hodně komplexní a vstup na něj by byl příliš komplikovaný. „Trhy střední Evropy jsou nám blíže a můžeme odhadnout přání zákazníků,“ dodal Klähne.
Německý deník Die Welt zdůvodnil zrušenou expanzi tím, že by Tchibo v USA muselo čelit potížím s logistikou a problémům s tamním obchodním partnerem A&P. V roce 2006 by měly být reprezentační prodejny v České republice, Polsku a Švýcarsku přestaveny podle německého vzoru. Zároveň by se v nich mělo, stejně jako v Německu, nabízet spotřební zboží.
Důraz bude výrobce kávy klást zejména na expanzi v Polsku, kde by mělo vzniknout až sto nových prodejen. Jak velké budou investice v jednotlivých zemích Klähne nechtěl prozradit. „Východoevropský trh má pro nás stále velký potenciál a expanze bude pokračovat, jak v Česku, tak v dalších zemích. Kolik nových poboček otevřeme a jak velké budou investice, to se ukáže v průběhu roku,“ podotkl. Odborníci předpokládají, že Tchibo utratí za expanzi ve střední Evropě desítky milionů eur.
Zdroj: Euro, 5. 12. 2005
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 15.12.2025 01:54
