Zisk firmy Chiquita kvůli vyšším nákladům klesl o 77 procent
5. 5. 2006 | ČTK
Přední světový distributor banánů a čerstvého ovoce a zeleniny Chiquita Brands International Inc. zaznamenal v prvním čtvrtletí letošního roku pokles zisku o 77 procent. Za propadem stály rostoucí náklady na pohonné hmoty a dopravu, vyšší dovozní cla na banány v Evropě a škody způsobené tropickými bouřemi. Firma v noci na dnešek uvedla, že čistý zisk se snížil na 19,5 milionu dolarů z 86,5 milionu v prvním čtvrtletí 2005.
Zisk na akcii klesl na 46 centů z předchozích 1,94 dolaru. Výsledky byly hluboko pod odhady analytiků, kteří v průměru čekali zisk 68 centů na akcii. Tržby však stouply o 24 procent na 1,2 miliardy dolarů. Za růstem stála loňská akvizice firmy Fresh Express, která vyrovnala nižší objem prodeje v Evropě a Severní Americe a nepříznivý vývoj směnných kurzů v Evropě.
Obchody s banány postihl nedostatek ovoce po řádění hurikánu a tropické bouře ke konci loňského roku. Zvýšily se tak ceny ovoce, ale také náklady na pohonné hmoty a přepravu lodí. Evropská unie také od 1. ledna zvýšila cla na banány z Latinské Ameriky.
Společnost dodala, že v letošním roce očekává nárůst nákladů na pohonné hmoty na 55 milionů dolarů. Proti předchozímu odhadu firmy je to zvýšení o sedm milionů, napsaly agentury Reuters a AP.
Zdroj: ČTK, 5. 5. 2006
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 14.12.2025 04:53
