Popularita biopotravin ve Francii stoupá
25. 5. 2006 | ÚZPI
Francouzská agentura Agence BIO zjistila, že podíl spotřebitelů konzumujících biopotraviny vzrostl ze 37 % v r. 2003 na 47 % v r. 2005.
Z průzkumu rovněž vyplynulo, že 56 % Francouzů se k ekologickému zemědělství staví kladně, 86 % vnímá produkty ekozemědělství pozitivně a 87 % věří, že konzumací bioproduktů přispívá k ochraně životního prostředí. 92 % Francouzů zná bio logo, kterým jsou bioprodukty ve Francii označovány. 24 % francouzských spotřebitelů uvádí, že biopotraviny konzumuje alespoň jedenkrát týdne. Počet těch, kteří biopotravin doposud ještě neochutnali, klesl ze 46 % v r. 2003 na 38 % v r. 2005
Nejpopulárnější jsou bio ovoce a bio zelenina, které nakupuje 73 % Francouzů, následují vejce (61 %) a mléčné výrobky (vyjma sýru a mléka) s 49 %. Bio pečivo kupuje 41 %, drůbeží maso 40 %.
Podle výsledků průzkumu byly v roce 2005 nejrychleji rostoucími bio segmenty káva, čaj, čokoláda, med, cukr a olej (22% nárůst), dále víno a jiné nápoje (23% nárůst).
23 % dotázaných uvedlo, že v nejbližších šesti měsících plánuje zvýšení nákupu produktů ekologického zemědělství.
Zdroj: ÚZPI, 25. 5. 2006
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 20.12.2025 01:26
