Fotbal doprovázený vedry zvýšil prodej piva až o desítky procent
20. 6. 2006 | ČTK
Mistrovství světa ve fotbale doprovázené tropickými vedry - lepší kombinaci si pivovary a obchodníci nemohli přát. Pivovarům totiž minulý týden díky fotbalové podívané a žhnoucímu slunci prudce vzrostl prodej až o několik desítek procent. Pivovarské společnosti i obchodníci doufají, že teplé letní počasí vydrží a čeští fotbalisté postoupí na mistrovství světa do dalších bojů, aby fanoušci měli i v následujících dnech důvod vydatně konzumovat pěnivý mok.
Rekordní objemy piva, desítky i dvanáctistupňových ležáků, prodává nyní Plzeňský Prazdroj. "Horké počasí a mistrovství světa ve fotbale začaly ve stejný den - 9. června, od té doby rostou prodeje každý den," řekl dnes ČTK mluvčí Plzeňského Prazdroje Alexej Bechtin.
Podle dlouhodobých analýz podniku nakoupí pivaři při velkých sportovních akcích vždy minimálně o dvě procenta piva více než v běžném ročním období. Současný nárůst je podle Bechtina oproti loňskému červnu výrazně vyšší. Poměr sudového a lahvového piva je stále 50:50, dobře se prodávají plechovky i lahve nejprodávanějšího českého piva Gambrinus s fotbalovými motivy.
Zhruba 30procentní nárůst prodeje sudového piva hlásí od začátku fotbalového mistrovství světa přerovský pivovar Zubr. Jeho generální ředitel Pavel Svoboda dnes v rozhovoru pro ČTK vyšší prodej přičetl hlavně fotbalu, jehož příznivý vliv na spotřebu piva znásobily tropické teploty. Celkový prodej pivovaru Zubr včetně lahvového piva a plechovek podle něj vzrostl o 58 procent. "Promítl se v tom i vyšší export," uvedl Svoboda.
Dvacetiprocentní zvýšení prodeje sudového piva vykazuje od 9. června také sesterský pivovar Holba v Hanušovicích na Šumpersku. "Je to zřejmě hlavně zásluhou fotbalového šampionátu, protože v Jeseníkách se oteplilo až v posledních dnech," řekl ČTK výkonný ředitel Pivovar Holba Vladimír Zíka. Pivovar Holba podpořil prodej piva speciální fotbalovou tipovací soutěží v restauracích. "Předpokládáme, že díky nynějšímu oteplení budou naše prodeje ještě vyšší," podotkl Zíka.
Lidé v těchto parných dnech také více nakupují pivo a nealkoholické nápoje v obchodech. "V souvislosti s nástupem teplého počasí jsme zaznamenali výrazný nárůst zájmu zákazníků o nealkoholické nápoje. Prodeje během uplynulého týdne včetně víkendu vzrostly v porovnání s chladným minulým týdnem o 30 procent, o víkendu potom o dalších devět procent," řekla dnes ČTK mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Jana Matoušková. Dodala, že prodej piva díky teplému počasí a fotbalu ve srovnání s květnem vzrostl o pětinu. "Očekáváme, že jeho prodej se během horkých letních měsíců ještě více zvýší," uvedla.
Fotbalový šampionát již několik týdnů před zahájením nastartoval v obchodech také prodej televizorů. Například společnost Tesco Stores ČR ve svých prodejnách ve srovnání s běžným obdobím zaznamenala zhruba 300procentní nárůst prodeje televizorů. "Zákazníci mají zájem jak o klasické televize, tak o LCD obrazovky a plazmové televizory," řekla již dříve Matoušková.
Zdroj: ČTK, 20. 6. 2006
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 18.12.2025 09:20
