Pivovary: Nová pravidla na silnicích posílí zájem o nealko piva
13. 7. 2006 | ČTK
Nová pravidla pro jízdu na silnicích podle pivovarníků dál posílí zájem o nealkoholická piva, jejichž spotřeba v tuzemsku v posledních letech roste. Výrobě pěnivého moku s minimálním obsahem alkoholu se věnuje čím dál víc domácích pivovarů a někteří výrobci již v červenci, kdy nový silniční zákon začal platit, zaznamenali výraznější růst objednávek, vyplývá z ankety ČTK.
"Trend růstu produkce nealkoholických piv se výrazně zrychlí," soudí výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. Odhaduje, že jejich výroba by se i díky přísnějším postihům neukázněných řidičů mohla příští rok dostat na trojnásobek loňského objemu 239.000 hektolitrů. Spotřeba ale půjde na úkor jiných piv, dodal.
"Určitě se dá počítat, že nealkoholické pivo zaznamená další nárůst a větší dynamiku," potvrzuje i Josef Hlavatý, generální ředitel Pivovaru Náchod. Ten je druhým největším výrobcem nealko piva v Česku a v červenci zatím zaznamenal meziroční nárůst objednávek na tento produkt o desítky procent. Vliv na to má horké léto, ale i bodový systém na silnicích, uvedl Hlavatý.
Nejprodávanějším nealkoholickým pivem je v Česku se zhruba dvoutřetinovým podílem na trhu Radegast Birell, již několik let nejdynamičtěji rostoucí značka Plzeňského Prazdroje. V letních měsících pivovar zaznamenává podle manažera značky Birell Karla Krause tradičně větší poptávku spotřebitelů po tomto pivu - prodeje se pohybují bezmála na dvojnásobku zimních měsíců. "Zvýšený zájem spotřebitelů o nealkoholické pivo Radegast Birell očekáváme také v souvislosti se změnou dopravních předpisů," uvedl Kraus.
Rovněž Budějovický Budvar podle mluvčího Petra Samce předpokládá, že přísnější pravidla na silnicích budou znamenat pro nealko piva nový impulz. Mnoho řidičů si místo jedné desítky či třetinky k obědu dá radši nealkoholické pivo, uvedl s tím, že vliv nového zákona je ale zatím těžké nějak přesněji hodnotit či vyčíslovat.
Nealko pivo představuje přibližně jedno procento z celkové produkce piva v tuzemsku. Jeho význam pro výrobce ale roste, o čemž svědčí přibývající akce na podporu prodeje. Například Pivovary Staropramen zahájí v polovině července na vybraných čerpacích stanicích propagaci nealkoholického piva Staropramen. Řidiči budou mít možnost při koupi tohoto moku získat detekční trubičku na identifikaci alkoholu v dechu.
Zdroj: ČTK, 13. 7. 2006
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 14.12.2025 10:41
