Souhrn událostí předchozího dne - 27. 07. 2006
28. 7. 2006 | Agris
EK chce zpět 162 milionů eur zemědělských dotací od čtyř států EU
Brusel 27. července (zpravodaj ČTK) - Evropská komise dnes požádala čtyři členské státy, Francii, Španělsko, Itálii a Řecko, aby vrátily do společné pokladny celkem 161,9 milionu eur zemědělských dotací, které vyplatily v rozporu s unijními pravidly či jejich využití nedostatečně zkontrolovaly. EK se dožaduje vrácení nesprávně vyplacených peněz dosti pravidelně, dnešní rozhodnutí je v pořadí 22. od reformy zemědělských výdajů z poloviny 90. let. Dohromady se od roku 1996 vracelo na 3,4 miliardy eur. Je to však zlomek ze zemědělských výdajů EU, dosahujících téměř 50 miliard eur ročně. Nové členské státy ještě nepřišly na řadu, ale podle expertů je to zřejmě jen otázka času.
Sedm předních výrobců se dohodlo na nutričním značení potravin
Sedm předních světových výrobců potravin a nápojů bude opatřovat balení výrobků značením, které spotřebitelům v Evropě poskytne lepší nutriční informace. Dohodli se na tom evropští představitelé firem Coca-Cola, Danone, Kelloggs, Kraft Foods, Nestlé, PepsiCo a Unilever. Uvádět budou například množství kalorií v jedné porci na přední straně balení svých značkových produktů, a také procentní podíl na celkové doporučené denní spotřebě energie. Výzkumy podle potravinářských firem totiž ukazují, že většina spotřebitelů si žádá údaje o počtu kalorií a energetickém obsahu potravin a nápojů, které by byly na první pohled jasné.
MŽP zveřejnilo závěrečné zprávy projektů, které v minulých letech podpořilo
PRAHA (EkoList) - Od letošního července lze na webových stránkách Ministerstva životního prostředí (MŽP) najít závěrečné zprávy projektů nestátních neziskových organizací, které MŽP ze svého rozpočtu podpořilo v letech 1997 až 2005. Veřejnost tak má příležitost dozvědět se, jaké projekty jsou z prostředků ministerstva podporovány, jaká je jejich úroveň a jaké jsou výsledky a přínos. Výši celkové sumy, kterou může MŽP každoročně pro tyto účely použít, určují poslanci svým hlasováním.
Supermarkety dlouhodobě klesají, diskonty zaujímají
Projekt SUPERMARKET & DISKONT společností INCOMA Research a GfK Praha sleduje dlouhodobé trendy na českém maloobchodním trhu. Letošní výsledky ukazují, že ostrá konkurence mění pozici moderních formátů. Supermarkety, které byly prvními mezinárodními řetězci v ČR, ztratily od 90. let téměř polovinu svých věrných zákazníků, zatímco diskonty dokázaly jejich počet zdvojnásobit. Také fenomén českého trhu, hypermarkety, začínají po prudkém růstu kolem roku 2000 poněkud zpomalovat.
Zdroj: Agris, 28. 7. 2006
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 15.12.2025 20:43
