Zisk PepsiCo díky zájmu o nesycené nápoje vzrostl o 71 procent
13. 10. 2006 | ČTK
Americkému výrobci nealkoholických nápojů PepsiCo vzrostl ve třetím čtvrtletí letošního roku zisk o 71 procent. Za oživením stál zájem o nesycené nápoje, jako sportovní nápoj Gatorade či Lipton Ice Tea, a růst na mezinárodních trzích v čele s Ruskem a Čínou. Čistý zisk za tři měsíce do 9. září se zvýšil na 1,48 miliardy dolarů (33,4 miliardy Kč) z loňských srovnatelných 864 milionů dolarů. Uvedla to společnost v dnešním prohlášení. Zisk na akcii se zvýšil na 88 centů z 51 centů ve třetím čtvrtletí 2005. Analytici dotazovaní Reuters Estimates v průměru očekávali zisk 87 centů na akcii. Čisté příjmy druhého největšího výrobce nealkoholických nápojů na světě se zvýšily o 9,4 procenta na 8,95 miliardy dolarů.
Široká nabídka produktů pomohla firmě PepsiCo překonat zvyšující se zájem o zdravější životní styl na velké části rozvinutých trhů. Tento zájem vede k přesunu od sladkých nealkoholických nápojů k dietním verzím, či zdravějším nápojům jako voda a pomerančový džus.
PepsiCo má od začátku měsíce novou generální ředitelku, kterou je Indra Nooyiová. Společnost současně díky vysokému výkonu za první čtvrtletí i příznivému výhledu na zbytek roku zvýšila odhad zisku na akcii na celý letošní rok na 2,98 dolaru z předchozích 2,95 dolaru. Akcie společnosti od počátku letošního roku stouply o osm procent. Konkurenční Coca-Cola posílila o devět procent, napsala agentura Reuters.
Zdroj: ČTK, 13. 10. 2006
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 14.12.2025 19:21
