Delvitu koupí německá REWE Group
13. 11. 2006 | iHNed.cz
Delhaize prodává své obchody REWE za podmínky, že nový vlastník převezme všechny jejich zaměstnance. Transakci ještě musí schválit regulační orgány. Vyplývá to z dnešního sdělení společnosti. Belgická společnost má v České republice 96 supermarketů a 240 obchodů, mimo jiné sítě Penny Market a Billa, a minulý týden se rozhodla z českého trhu kvůli ztrátám odejít. Delhaize se dohodla s firmou, které loni předala i svých 11 obchodů na Slovensku. Delvita je již čtvrtým obchodním řetězcem, který se rozhodl z českého trhu odejít. Loni z ČR odešel Julius Meinl, letos jej následoval francouzský Carrefour a německý řetězec Edeka.
REWE Group byla podle tisku jedním ze zájemců o síť Delvita vedle nizozemského Aholdu a britského Teska. REWE v dubnu uvedla, že chce v Česku v následujících třech až pěti letech investovat zhruba 130 milionů eur, a nevyloučila ani akvizice. Německé skupině patřilo loni mezi deseti největšími tuzemskými obchodníky čtvrté místo za Makro&Cash Carry, skupinou Schwarz, do níž patří například Lidl a hypermarkety Kaufland, a společností Ahold, vlastníka supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova.
Rewe loni v ČR vykázala obrat 665 milionů eur (zhruba 19 miliard korun) a zaměstnávala 6300 lidí. Obrat celé společnosti Rewe Group činil 41,7 miliardy eur (1,2 bilionu korun). Skupina provozuje 11.804 obchodů v Německu a 13 evropských zemích a zaměstnává zhruba 261.000 lidí.
Delvita byla loni mezi deseti největšími českými maloobchodními prodejci poslední, když v ČR prohloubila ztrátu na 839 milionů korun ze 185 milionů v roce 2004. Neuhrazená ztráta Delvity z minulých let na konci loňského roku činila dalších 1,75 miliardy korun. Tržby Delvity za prodej zboží loni meziročně klesly o 470 milionů na 8,4 miliardy korun. Supermarketové řetězce v Česku v posledních letech ztrácí pozici, protože je z trhu vytlačují diskontní prodejny a hypermarkety. Supermarkety mají na celkovém obratu 50 největších prodejců zhruba 17procentní podíl a již je téměř dohnaly diskontní prodejny, které zde expanzi zahájily později. Trhu dominují hypermarkety s podílem 41 procent.
Zdroj: iHNed.cz, 13. 11. 2006
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 15.12.2025 04:11
