Výsledky ankety HIT 2006 časopisu Moderní obchod
6. 12. 2006 | Potravinářská komora
V letošním roce se uskutečnil již 7. ročník ankety HIT časopisu Moderní obchod. Snad každý obchodník a výrobce si na „vlastní kůži“ vyzkoušel situaci, kdy se nový produkt zrovna příliš neuchytil. Co dělá z nového produktu úspěšnou novinku? Anketa HIT Moderního obchodu 2006 nabídla obchodníkům na výběr ze 204 výrobků přihlášených do 23 kategorií. Do ankety mohli dodavatelé přihlásit nové produkty uvedené na trh v období od 1. června 2005 do 31. května 2006.
Hodnotícími kritérii byly, stejně jako v minulých ročnících, zájem spotřebitelů o nový výrobek, podpora prodeje, výše marže, růst obratu a obrátkovost.
Rozhodla porota složená z obchodníků. O úspěchu přihlášených produktů rozhodla porota složená ze zástupců obchodních sítí Ahold ČR, ENAPO obchodní, Globus ČR, Jednota České Budějovice, Jednota Jindřichův Hradec, Jednota Kaplice, Maloobchodní síť Bala, Maloobchodní síť Brněnka, SPAR Česká obchodní společnost a Spar Šumava. V přepočtu na obrat lze tedy říci, že o výsledcích ankety rozhodli obchodníci, kteří představují celkový obrat kolem 90 miliard korun.
Absolutním hitem se stal Monte Drink .V každé kategorii byl oceněn výrobek, který získal nejvíce hlasů. Produkt, který získal absolutně nejvíce hlasů, se stal držitelem titulu Absolutní HIT 2006. V letošním roce se tímto titulem může pyšnit výrobek Monte Drink 200 ml od společnosti Zott.
V internetovém hlasování zvítězilo Fan sladidlo aspartam-acesulfam s dávkovačem. V paralelně probíhající soutěži na internetové stránce časopisu Moderní obchod (www.mobchod.cz) zvítězil produkt Fan sladidlo aspartam-acesulfam 7,8 g s dávkovačem od společnosti FAN dodavatelé a získal ocenění www HIT 2006.
Ke kategoriím s největším počtem nominací již tradičně patřily Masné výrobky. Značný zájem byl rovněž o kategorii Mražené a chlazené potraviny, Víno, sekt a lihoviny či Koření a omáčky. Největší počet nominací zaznamenala kategorie Výrobky se značkou KLASA.
Stejně jako v minulých letech, vznikl seznam nominovaných výrobků výhradně na základě přihlášek dodavatelů.
Informace o anketě. Na rozdíl od převážné většiny spotřebitelských anket a průzkumů se projekt HIT Moderního obchodu obrací výhradně na oblast nazývanou stručně B2B. Výrobci přihlašují své nové výrobky uvedené na trh v období od června do konce května následujícího roku. Obchodníci pak vyhodnocují úspěšnost jejich prodeje.
Všechny vítězné produkty, stejně jako absolutní výherce, mají právo používat logo HIT 2006 pro své marketingové účely.
Přehled vítězných výrobků v jednotlivých kategoriích v anketě HIT Moderního obchodu 2006
Kategorie: www HIT 2006 Sladidlo FAN (Aspartam-acesulfam) 7,8 g /dávkovač – F&N dodavatelé |
Kategorie: Mléčné výrobky Monte Drink – Zott – ABSOLUTNÍ HIT |
Kategorie: Masné výrobky Sevilla nářez – Zedníček |
Kategorie: Rybí speciality Sleďová očka Korzár s papričkami – Atlantik Produkt Třešňák |
Kategorie: Oleje a tuky Flora s Vlákninou – Unilever ČR |
Kategorie: Konzervované výrobky Pizza & Pasta Sauce – H. J. Heinz |
Kategorie: Mražené a chlazené potraviny Bio Wok mix – Ardo Mochov |
Kategorie: Mražené krémy Algida Chuť Léta – Unilever ČR |
Kategorie: Nealkoholické nápoje Hanácká kyselka pomeranč – Hanácká kyselka |
Kategorie: Víno, sekt, lihoviny Slivovice Stock Excellent 45% – Stock Plzeň |
Kategorie: Konvenience (hotová jídla) Masové karbanátky – Masokombinát Plzeň |
Kategorie: Instantní a dehydratované potraviny Sýrová omáčka na zapékání – Vitana |
Kategorie: Koření a omáčky Steak 7 pepřů – Vitana |
Kategorie: Dětská výživa Hami kojenecká mléka – Nutricia |
Kategorie: Biopotraviny Rýžový nápoj přírodní – PRO-BIO |
Kategorie: Pekárenské výrobky Valašský frgál (5 druhů náplně) – Pekařství Valašské frgály |
Kategorie: Čokoládové cukrovinky Cherry Queen vanilka – sáček – Emco |
Kategorie: Bonbony a žvýkačky BON PARI Original – Nestlé Česko |
Kategorie: Snacky a oříšky Crocamtte slanina – Racio |
Kategorie: Káva, čaj, kakao, sladidla Lipton Citrus Fruits – Unilever ČR |
Kategorie: Kosmetika Denní krém Sensitive Balance Nivea Visage – Beiersdorf |
Kategorie: Hygienické potřeby Sleep & Maxi Play – Procter & Gamble |
Kategorie: Prací a čisticí prostředky Pur Balsam – Henkel ČR |
Kategorie: Výrobky se značkou KLASA Hanácká kyselka citron – Hanácká kyselka |
Časopis Moderní obchod Měsíčník Moderní obchod je již 14 let stálicí českého a slovenského trhu odborných titulů pro sféru obchodu a jeho dodavatelů. Přináší aktuální a ověřené informace z branže, sleduje ekonomické trendy a mapuje změny spotřebitelských preferencí.
Vydavatelem časopisu Moderní obchod je České a slovenské odborné nakladatelství, spol. s r.o. (ČON), které je součástí německé nakladatelské skupiny Deutscher Fachverlag se sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem. Kromě Moderního obchodu vydává ČON odborné tituly Food Service, Maso a Textilžurnál a nově také Svět balení.
Zdroj: Potravinářská komora, 6. 12. 2006
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 14.12.2025 15:33
