Fúze Billy a Delvity bude dokončena až za několik měsíců
14. 3. 2007 | iHNed.cz
Obrat obou firem je tak velký, že žádost musí podle evropské legislativy nejprve k evropskému antimonopolnímu úřadu, který představuje Evropská komise. Fúze českých prodejen Delvita a Billa bude definitivně dokončena zřejmě až za několik měsíců. Obrat obou firem je tak velký, že žádost musí podle evropské legislativy nejprve k evropskému antimonopolnímu úřadu, který představuje Evropská komise. Ta poté podle Filipa Vrány z odboru vnějších vztahů Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) rozhodne sama nebo případ předá do kompetence České republiky. Komise v podobných případech rozhoduje zpravidla několik měsíců.
REWE Group, která v Česku provozuje zhruba 240 supermarketů Billa a diskontních prodejen Penny Market, chce za 100 milionů eur (zhruba 2,8 miliardy korun) získat 96 českých supermarketů Delvita. Podle odhadů Incoma Research a časopisu Moderní obchod přesáhl loni celkový obrat obou firem 34,5 miliardy korun.
Fúzi oznámily firmy už loni v listopadu, až teď ale poslaly žádost o povolení spojení. "My jsme obdrželi jen oznámení, že všechny podklady poslaly do Bruselu," podotkl Vrána s tím, že Brusel může české úředníky požádat o spolupráci, anebo jim případ zcela předat, tak jak to udělal například u fúze slovenských obchodů Tesco a Carrefour.
Evropská komise se v minulosti zabývala i fúzí hypermarketů Tesco a Carrefour v Česku; tu povolila. Předseda ÚOHS Martin Pecina v minulosti několikrát připomněl, že žádný z řetězců na českém trhu nemá dominantní postavení. Vyšší obrat než Delvita a REWE dohromady měli podle odhadů loňského hospodaření čtyři provozovatelé supermarketů a hypermarketů v ČR.
Rewe má přesný plán
Rewe má už přesnou představu, jak s nimi naloží. Všech devadesát šest supermarketů Delvity přemaluje na Billu. Dosavadní sortiment však alespoň zpočátku zůstane zachován. Důvod je jednoduchý, nechce přijít o zákazníky. Navíc Rewe podle poslední verze plánu spojení přehodnotila přístup. Původně počítala s tím, že by některé prodejny zavřela nebo použila pro svou další značku Penny. Nakonec převzaté prodejny Delvity hned uzavírat nechce. Může se tak dokonce stát, že až je přejmenuje na Billu, budou dvě vedle sebe. I tak je Rewe nechá otevřené a počká, jestli nebudou vydělávat obě.
Stejně jako prodejny bude muset přesvědčit zákazníky prodávané zboží. "Je hezké mít na pultech zboží, které se všem líbí, ale lidé si ho musí také kupovat. Jinak to v obchodě prostě nefunguje," říká obchodník jedné z konkurenčních společností. Podle něho to Rewe nebude mít lehké, protože Billa i Delvita mají jiné zboží, způsob nakupování nebo účtování. Proto sjednocení obou typů prodejen může zabrat dost času.
Zdroj: iHNed.cz, 14. 3. 2007
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 15.12.2025 00:28
