Unileveru ČR loni klesl čistý zisk o 46 procent, tržby stouply
30. 4. 2007 | ČTK
Společnost Unilever ČR loni vykázala čistý zisk 292 milionů korun, což byl meziroční pokles o 46 procent. Jeho důvodem byl podle firmy především mimořádný zisk za rok 2005, který plynul z jednorázových mimořádných výnosů v souvislosti s restrukturalizací výroby. Bez zahrnutí tohoto vlivu byl loňský čistý zisk meziročně vyšší o 30 milionů korun. Tržby společnosti loni stouply o 1,6 procenta na 7,3 miliardy korun. Unilever to ČTK sdělil v tiskové zprávě.
Růst obratu firma přičítá strategii podpory a soustředění se na klíčové značky a také inovacím. K větším tržbám přispěla také akvizice tradičních zmrzlinových značek jako Míša, Nanuk či Pierot, které Unilever koupil v polovině roku. Provozní výsledek hospodaření loni společnosti vzrostl o 18 procent na 477 milionů korun.
Unilever je jedním z největších světových dodavatelů rychloobrátkového zboží. V České republice firma zaměstnává přibližně 1100 lidí. V závodě v povltavské Nelahozevsi vyrábí rostlinné tuky Rama, Flora a Perla a téměř celé portfolio značky Hellmann's. Mezi značky Unileveru dále patří například zubní pasty Signal, zmrzlina Algida, čaje Lipton a kosmetika Dove či Rexona.
Unilever ČR v Česku investoval za období od svého vzniku na začátku 90. let přes 6,8 miliardy korun.
Zdroj: ČTK, 30. 4. 2007
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 15.12.2025 07:54
