Agris.cz - agrární portál

Česká Kofola získala popularitu v Polsku, upevňuje pozici na trhu

2. 10. 2007 | ČTK

Česká společnost Kofola Holding upevňuje svou pozici na polském trhu. Přestože léto nebylo nejteplejší, značka Jupik (polská verze Jupíka) dosáhla rekordních výsledků v historii své působnosti v Polsku. Značka obsadila čtvrté místo na trhu, a předběhla tak svého největšího rivala - nápoj Leon firmy Hortex.

"Zvětšili jsme podíl z 6,2 procenta na 8,5 procenta v kategorii produktů pro děti v lahvích s obsahem 0,5 litru," řekla listu Dziennik Patrycja Giurová z Kofola Holding. Podle ní největší zásluhu na výsledku má inovace vzhledu produktu a reklamní kampaň, na kterou společnost vydala okolo 10,5 milionu zlotých (76,5 milionu korun). Lídrem zůstává nápoj Kubuś (na českém trhu známý jako Kubík) společnosti Maspex, kterému patří téměř polovina trhu. Kofola uvažuje o rozšíření sortimentu značky o nápoje z pasírovaného ovoce. Tento krok může uspíšit podle deníku spojení s polskou nápojářskou trojkou Hoop, které je plánováno na rok 2008.

Sloučená skupina s názvem Kofola-Hoop S.A. s ročními tržbami kolem 8,6 miliardy korun bude působit v České republice, Polsku, Maďarsku, Rusku a na Slovensku. Akcie nové firmy se budou obchodovat na varšavské burze. Většinovým vlastníkem společnosti budou akcionáři Kofola Holding.

Jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě Kofola vznikl v roce 1993 privatizací sodovkárny Nealko Olomouc. Působí v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku, exportuje však i do dalších zemí. Celkově zaměstnává více než 1100 lidí. Kofola je podle tržeb dvojkou na českém trhu. Firmu vlastní řecká rodina Kostase Samarase.


Zdroj: ČTK, 2. 10. 2007





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 15.12.2025 20:41