Privátní značky budou mít "veselá a hravá" jména
17. 10. 2007 | iHNed.cz
Privátní značky slaví díky nízké ceně úspěchy, ale "Plus uzeniny" či "Delvita mléko" zní českému spotřebiteli příliš anonymně. Řetězce proto zaměstnávají týmy kreativců, kteří pro vlastní výrobky vymýšlejí co nejatraktivnější názvy. Výsledkem je třeba "Maso od řezníka" nebo další jména, která připomenou český původ výrobku. "Chceme, aby název přilákal spotřebitele a byl srozumitelný," vysvětluje David Kolář, tiskový mluvčí diskontu Plus, který již brzy představí řadu vlastních výrobků s netradičními názvy. Obchodníci věří, že kombinace výhodné ceny a lepšího názvu zvýší podíl prodaných privátních značek. Česko totiž se sedmadvaceti procenty zaostává za západní Evropou.
"Podobné názvy při nákupech fungují, proto k těmto změnám obchodníci sáhli. Dobrý příklad je jogurt Dobrá máma. Název má emocionální zabarvení a podvědomě nutí k nákupu víc než jogurt, který má jméno řetězce," říká Jindřich Jirásek z reklamní agentury progres partners. "Je tu navíc daleko větší šance, že po výrobku s tímto názvem zákazník sáhne častěji než po obyčejném obalu s názvem obchodu," dodává marketingový odborník Ondřej Obluk z Mather Communications.
Že strategie nových názvů funguje, potvrzuje i hypermarket Kaufland. Ten také vsadil na fakt, že Češi nejraději nakupují uzeniny u řezníka, a pojmenoval tak i své privátní značky. "S prodejem jsme velice spokojeni," říká Michal Šperl, tiskový mluvčí Kauflandu.
Kreativní názvy vlastních potravin ale nejsou žádným českým vynálezem. Podle Judith Wimink z Asociace výrobců pod privátní značkou je to trend, který do Česka pomalu přichází ze Švýcarska a sousedního Německa.
Autor/ři: Zuzana Luňáková
Zdroj: iHNed.cz, 17. 10. 2007
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 22.12.2025 11:00
