Agris.cz - agrární portál

Firmy láká zelená image

10. 12. 2007 | iHNed.cz

Hollywood je v Kalifornii druhým největším znečišťovatelem ovzduší, hned po ropném průmyslu. A protože být "zelený" je dnes nutností, Hollywood jde do sebe.

Nejde jen o to, že se Brad Pitt nebo Cameron Diaz ukazují v hybridních autech. Na zelený trend již reagují i samotná filmová studia.

Producenti filmu Den poté například za emise vzniklé při natáčení nechali vysázet stromy za 200 tisíc dolarů. Televizní studio Fox zase bude při natáčení seriálu 24 hodin spalovat energii z větru a slunce a všechna auta budou při natáčení jezdit na biopaliva. Ta nahradí benzin i při natáčení výbuchů.

V Hospodářských novinách dnes začínáme se seriálem, ve kterém budeme dva týdny ukazovat, jak ekologie proniká do různých sfér podnikání, doma i v zahraničí.

Na Bali nyní probíhá velký ekologický summit, kde se debatuje o dalším povinném snižování emisí skleníkových plynů. Byznys je ale tlačen do zelena nejen kvůli předpisům, ale hlavně kvůli boji o sympatie bohatých zákazníků.

Aneb, jak minulý týden prohlásil prezident Václav Klaus, "v určitém smyslu jsme všichni zelení", neboť péče o přírodu je ve společnosti blahobytu přirozená.

Dvě třetiny z 607 amerických marketingových specialistů, oslovených společností Anderson Analytics, označilo zelený marketing za prioritu.

Firmy někdy zákazníky matou nebo lžou. I proto je sedm z deseti Američanů skeptických, co se týče pravdivosti označování velkovýrobců. Ani Češi se nedají lehce napálit. "Český zákazník už dávno není naivní, a pokud se firma hlásí k něčemu, co nesplňuje, obrací se to v její neprospěch," říká šéf Mather Communications Ondřej Obluk.


Zdroj: iHNed.cz, 10. 12. 2007





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 15.12.2025 00:22