Kaufland a Lidl vládnou českému obchodu
23. 1. 2008 | tyden.cz
Češi loni utratili v obchodech Kaufland a Lidl patřících do skupiny Schwarz 51,1 miliardy korun. Vyplývá to z výsledků, které zveřejnila analytická firma Incoma Research a časopis Moderní obchod. Na druhém a třetím místě se umístily obchody společnosti Ahold (hypermarkety Hypernova a obchody Albert) a Tesco Stores s tržbami 42 miliard korun.
Celkem deseti největším obchodním řetězcům v roce 2007 podle předběžných výsledků vzrostly tržby meziročně o 31,3 miliardy korun na rekordních 289,1 miliardy korun. Desítka největších obchodníků loni posílila podíl na tuzemském trhu, který se v oblasti rychloobrátkového zboží zvýšil z třiašedesáti procent v roce 2006 na 66 procent.
Desítka největších maloobchodníků v Česku
Pořadí | Skupina: řetězec | tržby (mld. Kč) | ||
|
| 2006 | 2007 | změna |
1. | Schwarz ČR: Kaufland, Lidl ČR | 45,5 | 51,1 | 5,6 |
2. - 3. | Ahold Czech Republic: Hypernova, Albert | 38,5 | 42,0 | 3,5 |
2. - 3. | Tesco Stores ČR | 36,0 | 42,0 | 6,0 |
4. | Makro Cash&Carry ČR | 38,3 | 39,3 | 1,0 |
5. | REWE ČR: Billa, Delvita, Penny Market | 25,8 | 31,6 | 5,3 |
6. | Globus ČR | 20,5 | 23,0 | 2,5 |
7. | Tengelmann ČR: Plus - Discount, OBI | 19,5 | 20,5 | 1,0 |
8. | GECO TABAK | 14,9 | 17,7 | 2,8 |
9. | SPAR ČR | 12,0 | 14,0 | 2,0 |
10. | PEAL | 6,8 | 8,0 | 1,2 |
1.-10. | Celkem | 257,8 | 289,1 | 31,4 |
Zdroj: Incoma Research
Zdroj: tyden.cz, 23. 1. 2008
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 03.05.2024 09:15