Pekárna kvůli zapečené myši ztrácí klienty
14. 2. 2008 | Denik.cz
Snížení prodeje břestského chleba v některých prodejnách, pozastavení dodávek odběratelům a následné finanční ztráty. Takové dozvuky má případ s myší zapečenou v chlebu.
S událostí, ke které došlo na konci minulého týdne, se podnikatel nechce jen tak smířit. Aby očistil jméno své provozovny, podnikl už Křiva několik kroků. Napsal například otevřený dopis řediteli Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) v Brně.
„Uvedl jsem v něm námitky k protokolu, který vystavili inspektoři SZPI na základě výsledku kontroly v mé pekárně,“ nastínil Křiva. Soukromník dále v dopise žádá, aby SZPI provedla okamžitě zásadní změny a úpravy v textu, který o výsledku šetření uveřejnili na svých oficiálních internetových stránkách včetně přiložených fotografií.
„Nesouhlasím s tím, co bylo zveřejněno, a chci bojovat za dlouhodobé zákazníky a za již tradiční značku dobrého břestského chleba,“ vysvětlil majitel pekárny, jehož firma podle něj kvůli incidentu přichází denně až o desítky tisíc.
Existenci dopisu potvrdila i tisková mluvčí SZPI Martina Šmídtová. „Pan Křiva skutečně poslal dopis řediteli brněnského inspektorátu, v němž vyzýval ke změně a úpravě naší tiskové zprávy na webových stránkách SZPI. My si však stojíme za údaji, které jsou ve zprávě uvedené, a nebudeme zveřejňovat žádnou opravu,“ sdělila Šmídtová.
Jednou z těch, kdo zatím pozastavil odběr pečiva z Břestu, je i kroměřížská prodejna potravin Ambrož. „Ještě v pondělí jsme jej objednali, ale lidé ho nekupují. Další den jsme se už obrátili na jiného výrobce,“ podotkla zástupkyně vedoucí samoobsluhy. Někteří zákazníci naopak břestský chléb i nadále vyhledávají, a jsou zklamáni, pokud jej v regálech nenajdou. „Většinou ho kupuji v potravinách v Holešově, ale na místě, kde vždy býval, byl jen prázdný regál,“ postěžovala si Alena Skramuská z Martinic.
Bochníky z Břestu ale dál objednávají v prodejně potravin Salestr v Hulíně. „Břestská pekárna je naším dodavatelem už deset let a žádné problémy jsme s ní neměli,“ tvrdí vedoucí Božena Strouhalová.
Pracovníci SZPI při kontrole v pekárně objevili nedostatky, na jejichž odstranění dali majiteli termín do 20. března. „Tři opatření ze čtyř jsem už splnil a na čtvrtém pracuji průběžně. Došel jsem k závěru, že zapečená myš se nenacházela v chlebu z naší pekárny,“ hájí se Evžen Křiva.
Zdroj: Denik.cz, 14. 2. 2008
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 20.12.2025 10:01
