Agris.cz - agrární portál

COOP sází na biopotraviny

14. 3. 2008 | Euro

Svaz českých a moravských spotřebních družstev, který zastřešuje společná značka COOP, sjednocuje v duchu rebrandingu vzhled svých obchodů. Prodejny, které se soustředí na podporu tuzemských dodavatelů, od konce loňského roku rovněž reflektují současný trend rozšiřujícího se zájmu o biopotraviny.

Prodejny COOP sází stejně jako ostatní obchodní řetězce na vzrůstající popularitu bio výrobků. Díky husté síti svých prodejen tak může organické potraviny nabídnout většímu množství lidí. V současnosti má k dispozici sortiment zhruba 50 druhů bio výrobků v 372 prodejnách, což ze skupiny činí prodejce s největším počtem bioprodejen.

Strategií společnosti je nabídnout lidem na přehledných speciálních stojanech co nejvíce bio výrobků od českých dodavatelů, ze kterých lze připravit snídani, oběd a večeři. „Do konce roku bychom chtěli mít biopotraviny v tisícovce prodejen,“ uvedl ředitel nákupní centrály spotřebních družstev COOP Centrum Josef Holub a dodal, že do budoucna má skupina v plánu zavést vlastní bio značky.

„Rebranding prodejen byl zahájen koncem minulého roku a cílem je přeznačit do letošního podzimu naprostou většinu prodejních míst,“ sdělil předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev Zdeněk Juračka s tím, že zastřešující značka COOP umožní zachovat regionální názvy jako Jednota nebo Konzum, případně jiná lokální označení, na která jsou lidé zvyklí.

Při volbě jednotné značky COOP se svaz inspiroval v zahraničí. Pod stejným označením fungují spotřební družstva například ve Švýcarsku, Itálii či Finsku. Silnou pozici mají také na Slovensku, ve Velké Británii, USA, Kanadě a v Japonsku. Graficky je české logo nejpodobnější tomu italskému.

Spotřební družstva mají nejsilnější pozici na venkově a v malých městech. V České republice tvoří skupinu COOP Svaz českých a moravských spotřebních družstev sdružující 59 spotřebních družstev, které provozují zhruba tři tisíce prodejen a zaměstnávají celkem 16 tisíc lidí. V loňském roce se obrat sítě COOP zvýšil oproti roku 2006 o jednu miliardu na 27,2 miliardy, což ji řadí na šesté místo v oblasti prodeje potravin.


Zdroj: Euro, 14. 3. 2008





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 14.12.2025 20:33