Billa chce uvést na trh vlastní českou značku biopotravin
20. 3. 2008 | ČTK
Obchodní řetězec Billa chce uvést na trh vlastní českou značku biopotravin, která bude obdobou rakouské značky Ja! Natürlich. Rakouská značka, kterou Billa zavedla před 15 lety, čítá v současné době na 650 výrobků a část z nich firma dováží i na český trh. Zájem o biopotraviny ale v Česku výrazně roste a toho chce Billa využít. Zároveň tím podpoří producenty z oblasti ekologického zemědělství v České republice, řekla dnes ČTK produktová manažerka Bio Denisa Hojsíková. Vlastní značky biopotravin nabízí například i Tesco, Spar nebo Plus.
Obliba biopotravin roste v Česku už několik let a podle odborníků má velký potenciál. Na konci minulého roku bylo v zemi 253 výrobců biopotravin, o sto více než v roce 2006, kdy Češi za biopotraviny utratili kolem 790 milionů korun. Loni už to ale bylo zhruba 1,2 miliardy, což představuje více než padesátiprocentní nárůst. Ve srovnání s rokem 2002 stoupl prodej biopotravin v zemi osminásobně a tento trend má pokračovat. "V roce 2011 by podle odhadů měl obrat v tomto zboží překročit tři miliardy, myslím ale že se bude pohybovat kolem čtyř miliard," řekl Roman Rozsypal ze společnosti Biokont CZ. Zhruba 80 procent těchto produktů se přitom prodá v supermarketech a hypermarketech.
Kampaň na podporu vlastní české bioznačky chystá podle Hojsíkové Billa na příští jaro. V současné době jedná s možnými dodavateli a to nejen s výrobci potravin, ale oslovuje i třeba přímo chovatele. V Libereckém kraji jedná Billa například s mlékárnou společnosti Plastcom v Příšovicích na Liberecku, která by měla pro řetězec vyrábět biojogurty, zakysanou smetanu a jogurtové nápoje. Zástupci řetězce oslovili i Jizerské pekárny, které už pečivo se značkou bio na trh dodávají pod vlastní značkou a také pod značkou Tesco Organic, řekl dnes ČTK mluvčí společnosti Petr Dušák.
Billa patří do mezinárodní skupiny Rewe Group. V Česku provozuje přibližně 180 supermarketů Delvita a Billa a zaměstnává v nich přes 5000 lidí. Vedle toho provozuje Rewe v ČR síť 164 diskontních prodejen Penny Market a nedávno skupina odkoupila i síť 146 českých prodejen Plus-Discount. V loňském roce byla skupina s odhadovanými tržbami 31,6 miliardy korun pátou nejsilnější na českém trhu.
Zdroj: ČTK, 20. 3. 2008
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 14.12.2025 10:43
