Agris.cz - agrární portál

NOVA REKLAMNI KAMPAN HLEDA CESKOU (BIO)BUCHTU

5. 5. 2008 | Agris

Hnuti DUHA spousti rozsahlou reklamni kampan, jez pomuze prosazovat lepsi nabidku ceskych biopotravin v obchodech. Napadne inzeraty nabidnou lidem, aby emailovali velkym vyrobcum a pozadovali vice ceskeho bio zbozi. Velkorysa kampan je soucasti programu Hleda se ceska buchta a bude probihat v pristich nekolika tydnech v Praze a Brne. Vyuziva plakatu, reklamnich ploch ve vagonech Ceskych drah a vozech mestske hromadne doprave, citylightu i banneru na silne navstevovanych webech [1]. Hnuti DUHA ocekava, ze kampan oslovi stovky tisic lidi.

Ekologicka organizace na reklamach nabizi webovou stranku www.ceskebiopotraviny.cz, odkud lide mohou psat emaily primo velkym vyrobcum potravin. Najdou zde take novinky o biopotravinach na ceskem trhu, prakticke rady, kontakty na dodavatele, informace o ekologickem zemedelstvi nebo publikace ke stazeni.

Ceska poptavka po biopotravinach raketove leti vzhuru. Ale 62 % bio zbozi prodaneho v obchodech loni pochazelo z dovozu [2]. Pritom nektere z potravinarskych podniku, jejichz vyrobky bezna domacnost ma na stole kazdy den, biopotraviny nenabizeji. Proto na trhu domaci nabidka chybi. Ekologicka organizace chce velke pekarny, mlekarny, vyrobce uzenin ci zpracovatele ovoce a zeleniny primet, aby je zaradili do sveho sortimentu.

V pruzkumu Hnuti DUHA, ktery oslovil 77 velkych potravinarskych podniku, pouze petina uvedla, ze vyrabi biopotraviny [3]. Ale mnoho jich o tom uvazuje. Moznost, ze by biopotraviny vyrabely, odmita jen mala cast - tretina - firem.

Hnuti DUHA kampan pripravilo ve vyhodne spolupraci s agenturou Last Minute Management. Financovani reklam - ktere jsou umisteny za nizkou nekomercni cenu - umoznil grant, ktery ekologicka organizace na projekt dostala prostrednictvim Nadace rozvoje obcanske spolecnosti.

Katerina Kotaskova z Hnuti DUHA rekla: "Poptavka po biopotravinach zavratne roste a spotrebitele chteji v obchodech najit domaci, ceske zbozi z ekologickeho zemedelstvi. Proto jsme zvolili kampan, ktera oslovi velke mnozstvi lidi. Umozni tisicum lidi, aby se na velke pekarny, mlekarny, vyrobce uzenin a dalsi podniky sami obratili a pozadovali lepsi nabidku ceskych biopotravin. Skoro dve tretiny bio zbozi v obchodech pochazi z dovozu. Pritom mleko, obili nebo zeleninu a dalsi suroviny by klidne mohli dodavat domaci zemedelci. Hlavne zakladni potraviny - bio chleba, uzeniny, maso nebo mlecne vyrobky - z ceske vyroby na zdejsim trhu casto proste nejde sehnat. Ceske zemedelstvi i nase krajina tak zbytecne prichazi o velkou prilezitost."

Kontakt:

Katerina Kotaskova, telefon 603 385 917, email

katerina.kotaskova@hnutiduha.cz

Vojtech Kotecky, telefon 604 202 470, email vojtech.kotecky@hnutiduha.cz

Poznamky:

[1] Vizual reklam lze stahnout na

http://www.hnutiduha.cz/pics/biobuchta_reklama.pdf

[2] Vice v tiskove zprave:

http://www.hnutiduha.cz/index.php?cat=zpravy&id=588

[3] Vice v tiskove zprave:

http://www.hnutiduha.cz/index.php?cat=zpravy&id=564&year=2007%3E%3Cspan%20class=

>> Hnuti DUHA vase fotografy na vyzadani navede k fotogenickym citylightum v centru Prahy: volejte 603 385 917. Behem pondeli jsou pracovnici ekologicke organizace take k dispozici k rozhovorum nebo fotografovani primo u reklamnich ploch. <<


Zdroj: Agris, 5. 5. 2008





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 16.12.2025 00:38