Test: Hypermarkety se zlepšily, stále nepříjemné jsou fronty a hygiena
12. 5. 2008 | Mladá fronta Dnes
Nejlepší sortiment mají hypermarkety Tesco a Hypernova, která také dbá nejvíce na čistotu a hygienu, nejlepší informace o zboží a cenách dostávají zákazníci Globusu. I tak zjednodušeně by mohl vypadat závěr exkluzivního průzkumu jedenácti sítí hypermarketů.
Ten pro MF DNES zpracovala agentura PPM Europe podle metodiky společně vytvořené se společností TÜV SUD Czech.Před pěti lety se ještě vyplatilo jezdit za levnějšími nákupy i do vzdálených obchodů, dvacetiprocentní rozdíl v cenách už stál za to. Dnes už to neplatí. Ceny jsou hodně vyrovnané, rozdíl mezi desítkou není ani čtyři procenta. Výrazněji vybočuje jen Billa, kde jsou ceny o sedm procent vyšší než v nejlevnějším Kauflandu.
Jiné ceny v jednom řetězci
Pokud jde o ceny, není ani příliš velký rozdíl, jestli si za místo svých nákupů zvolíte hypermarket, nebo diskontní prodejnu. Překvapivé rozdíly však lze přesto najít. Třeba mezi jednotlivými obchody stejného řetězce. Za stejný nákup 45 položek zaplatíte v Albertu v Karlových Varech 1 556 korun, Albert ve Svitavách vám naúčtuje o sto korun více.
Obchodníci dělají víc pro pohodlí zákazníků
Jisté je, že za pět let se mnohé změnilo. Nejen proto, že z trhu zmizely řetězce Julius Meinl, Carrefour a Delvita. Všude jsou parkoviště zdarma, ze všech 140 sledovaných obchodů ho neměly jen dva.
Zdroj: Mladá fronta Dnes, 12. 5. 2008
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 26.12.2025 00:40
