Agris.cz - agrární portál

Vývoz jehněčího masa z Nového Zélandu

2. 6. 2008 | ÚZPI

Přední vývozci jehněčího masa se snaží v nové smlouvě o zásobování vyhovět požadavkům odběratele, britské obchodní společnosti Marks & Spencer. Nová smlouva zajistí dodavatelům výhodné podmínky za nichž mohou vyvážet kvalitní jehněčí maso. Strategičtí obchodní partneři pak mohou vytvořit společný dodavatelský podnik, který bude mít na starosti klíčové zákazníky. Ve smlouvě stojí, že se společnost Marks & Spencer stala klíčovým zákazníkem, který požaduje chlazené jehněčí maso ze zvířat odchovaných za předem stanovených podmínek a s předvídatelnými atributy vyráběného masa. V nových smlouvách je pak přesně určeno, jakou mají mít dodávané kusy hmotnost a kvalitu. Musí být zachováno prostředí chovu a genetická hlediska. 

Ve smlouvě, Marks & Spencer určili, že dodávané jehněčí musí být potomstvem druhů Primera nebo Highlander. Kvalita musí být ověřena Rissington Breedline a zajištěna i genetická jakost produkovaná dodavateli během posledních tří let. Mluvčí dodavatelských společností udávají, že klíčový partner, společnost  Marks & Spencer si rovněž vytváří zásoby chlazených masných výrobků. V nových odběratelských smlouvách bylo zakotveno, že má dojít k rozšíření stávajících zákaznických vztahů. Ve zpracovatelských podnicích bylo docíleno zlepšení výnosů u jehněčího masa. Je jasné, že jedním z důležitých způsobů, které směřují ke zlepšení výnosů je zajištění požadavků klíčových zákazníků. V nových smlouvách jsou podchyceny právě tyto základní požadavky. Různí farmářští dodavatelé jehněčího masa přesně respektují požadovanou cílovou kvalitu a množství, které se průběžně zpřesňuje.

Společnosti Marks & Spencer se v příštím obchodním období bude nabízet pokračování ve spolupráci. Nadále budou smluvně podchyceny dodávky jehněčího masa, u něhož budou zachována charakteristická kritéria kvality. Bylo zaznamenáno, že prvním krokem k úspěšné obchodní spolupráci je právě zajištění jakosti, kterou musí novozélandští chovatelé dobytka nezbytně zajišťovat. Tyto podmínky musí být zachovány nejen v této sezóně, ale vždy tak, aby docházelo ke splnění požadavků spotřebitelů, kteří působí na mezinárodním trhu. Skupinová strategie požadující správnou velikost dodávaných kusů má značný vliv na podnikovou strategii u národních dobytkářských farem podléhajícím globálním trendům, které působí na stávajícím zákaznickém trhu. Společnost Marks & Spencer urychluje uzavření zásobovacích smluv, které jsou zařizovány prostřednictvím Rissington Breedline spolu se všemi dodavateli, kteří jsou odpovědní za vytvoření zisku nových dodavatelských investičních podílů.

K tomu ještě společnost Marks & Spencer uzavřela smlouvu o zásobování s tím, že se bude investovat o více než 1 milion novozélandských dolarů (787 000 USD) v roce 2008. Očekává se produkce na jižním ostrově v oblasti kolem Waitane.

Zpracování jehňat v oblasti okolo Gore se považuje za část strategie k zařazení podnikových kapacit s národním dobytkářským profilem, který odráží globální trendy ve spotřebitelských požadavcích a potřebách. Je důležité, aby byla aktualizována a rozšířena kapacita zpracování chlazené jehněčí produkce. Aktualizace zahrnuje změny chladicích systémů při zpracování jatečných kusů, modernizaci prostor, kde probíhá vykosťování, chlazení obalů a další podpůrná opatření. Očekává se, že tyto změny proběhnou před příští zimou, v období od října do listopadu 2008. Na klíčových trzích roste zájem o chlazené jehněčí maso před masem mraženým, což má dopad na hlavní výrobní oblasti. Jako odpověď na spotřebitelské požadavky se objevuje strategie, která má za cíl zajistit nárůst prémiových chlazených kusů v očekávaném navýšení o 7,5 % ve sledovaném období, které končí srpnem 2008.

Předpokládá se, že plánované vývojové trendy v oblasti Waitane budou odrážet aktuální stav vzhledem ke kapacitě při výrobě chlazeného jehněčího masa. Vývoz probíhá mimo jiné přepravou po moři do cílových oblastí. Jedná se v první řadě o dovoz do Velké Británie, Francie a Severní Ameriky. Zvýšená produkce chlazeného jehněčího masa nebude pouze otázkou spolupráce s velkými klíčovými partnery, u nichž stále rostou zvýšené spotřebitelské požadavky. Proto se k zásobování severoamerického trhu v maximální míře využívají menší novozélandské společnosti, které se zabývají produkcí jehněčího masa. Za tímto účelem koordinuje nově vytvořené marketingové společenství vývoz veškeré požadované produkce, která je určená pro severoamerický trh. Přesto jsou však také menší podniky, jako například z oblasti Waitane, příslibem cesty do budoucnosti.


Zdroj: ÚZPI, 2. 6. 2008





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 14.12.2025 10:44