Silná pozice parmské šunky v zahraničí
31. 7. 2008 | ÚZPI
Nárůst prodeje parmské šunky na světové trhy v roce 2007.
Společnost Consorzio del Prosciutto di Parma prodala v roce 2007 do zahraničí více než dva miliony kusů parmské šunky, což je o 9 % více než v předcházejícím roce. Toto množství odpovídá 175 000 kusů. S vývozním podílem 22 % na celkové potravinářské italské výrobě roku 2007, se s 9,5 miliony kusy řadí parmská šunka mezi jednu z nejprodávanějších kulinářských specialit exportovaných do zahraničí. Zhruba dvě třetiny z tohoto vyváženého možství parmské šunky je prodáváno do evropských zemí. Mezi zeměmi, do kterých je parmská šunka dovážena stojí na čele Francie s 455 000 kusy, následována Německem s 341 000 kusy a Velkou Británií s 280 000 kusy.
Ze zámořských zemí jsou významných obchodním partnerem Spojené státy americké, které dovezly 426 000 kusů parmské šunky. Za nimi následuje na druhé pozici Japonsko (88 400 kusů) a na třetím místě Kanada (40 000 kusů). Na japonském trhu je od listopadu 2007 parmská šunka zaregistrovaná jako ochranná známka.
Novou zemí, kam je parmská šunka dovážena, je Austrálie. Tam bylo v roce 2007 dovezeno okolo 14 000 kusů.
Mezi dalšími místy, kde je sledován výrazný nárůst zájmu o parmskou šunku je Hongkong, Singapur, Dubaj, Korea a Thajsko. Celkový vývoz zaznamenává velmi pozitivní vývoj.
Fleischwirtschaft, 2008, 88, č. 6, s. 67 ISSN 0015-363X
www.prosciuttodiparma.comStarke Position im Ausland
Zdroj: ÚZPI, 31. 7. 2008
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 16.12.2025 10:44
