GreenChem spolupracuje na dodávkách AdBlue s podnikem Duslo ze skupiny Agrofert
26. 9. 2008 | Agris
GreenChem spolupracuje na dodávkách AdBlue s podnikem Duslo ze skupiny Agrofert
Evropský dodavatel AdBlue GreenChem zahájil spolupráci se slovenským podnikem Duslo ze skupiny Agrofert. Spolupráce je založena na dodávkách AdBlue vyrobeného v Duslu do kamionových a autobusových společností v České republice, Slovensku a Maďarsku.
Nová společnost GreenChem CZ s.r.o. bude v České republice, na Slovensku a Maďarsku exkluzivně distribuovat AdBlue pro vozy Euro 4, Euro 5 a v budoucnu Euro 6 za podmínek stanovených ve smlouvě o společném podniku (Joint Venture) uzavřené mezi GreenChemem a Duslem.
Podle manažera obchodu Dusla Tibora Takácse umožňuje kapitálový vstup Dusla do společného podniku Greenchem CZ s.r.o. koncepčně řešit distribuci AdBlue v období, kdy jeho spotřeba ve výše uvedených zemích výrazně narůstá. Duslo tímto mj. získá od GreenChemu speciální výdejní systém zaručující maximální kvalitu a čistotu dodávaného produktu. „Propracovaný zákaznický servis na vysoké úrovni představuje bližší přístup Dusla k zákazníkovi a zaručuje, že k němu dostane produkt AdBlue o vysoké kvalitě," říká Takács.
„Tato spolupráce posílí naši pozice na trhu AdBlue a bude dalším krokem k zajištění dodávek AdBlue pro zákazníky po celé Evropě společně se servisem ze strany GreenChemu,“ potvrzuje prezident společnosti GreenChem Teun de Bruijn a dodává: „Tato strategie zajišťuje minimalizaci dopravních nákladů při zvýšení dostupnosti produktu pro nákladní a autobusové techniky.“
AdBlue je 32,5% roztok močoviny ve vodě používaný v nákladních automobilech poháněných naftovými motory, který snižuje vliv těchto motorů na životní prostředí. Využitím AdBlue splňují nákladní automobily s naftovými motory požadavky normy Euro 4 z roku 2006 a také plánovaných norem Euro 5 a Euro 6, které požadují snížení emisí oxidu dusíku o 60%.
AdBlue se využívá při tzv. selektivní katalytické redukce. Přípravek je vstřikován do katalyzátoru, kde se močovina nejprve rozkládá vlivem tepla, za přítomnosti obsažené vody, na amoniak a oxid uhličitý. Amoniak dále reaguje s oxidy dusíku, které vznikají při spalování nafty. Z výfuku pak uniká čistá vodní pára, dusík a minimum dalších látek.
Kontakt pro další informace: Jitka Adamčíková, AGROFERT HOLDING, a.s.
Tel: +420 272 192 275, GSM.: +420 606 772 011, e-mail: jitka.adamcikova@agrofert.cz
www.agrofert.cz
Zdroj: Agris, 26. 9. 2008
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 14.12.2025 13:05
