Souhrn událostí uplynulého dne – 13.11. 2008
14. 11. 2008 | Agris
Drůbežáři chovají méně zvířat než vloni
O sedmatřicet procent se snížily za poslední čtyři roky v Olomouckém kraji stavy drůbeže. Zatímco na konci třetího čtvrtletí roku 2004 chovatelé z regionu měli 627 690 kusů drůbeže, v závěru letošního září to bylo 396 391 kusů. V celém Česku se přitom ve stejném období stavy drůbeže zvýšily o 2,22 milionu na 25,927 milionu kusů. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu. Středomoravští chovatelé přikročili podle odborníků k redukci stavů mimo jiné kvůli nízkým výkupním cenám vajec a drůbežího masa. „Ceny vstupů, například krmných směsí, naopak vzrostly.
Stovky tun padančat přicházejí vniveč. Nikdo je nechce
Lidé radši kupují dovážená jablka v supermarketu, než by si je zdarma natrhali u cesty. Zatímco regály v obchodech přetékají jablky všemožných tvarů a chutí, jabloně u cest a silnic jsou ověšené jako vánoční stromečky. Jejich jablka by se hodila na mošt, ovocnou pálenku nebo ke zkrmení zvěří, ale nikdo o ně nejeví zájem. Na vině jsou velmi nízké výkupní ceny a také předsudky lidí, kteří jablka od silnic považují za cosi nezdravého.
Agrární komora k omezení dopadů krize
Prezident Agrární komory Jan Veleba příští týden zahájí jednání s ministrem zemědělství Petrem Gandalovičem o opatřeních, která by měla minimalizovat dopady současné finanční krize na zemědělce. Oznámil to včera v Brně na oslavách 15. výročí vzniku komory. Nesmíme ztrácet čas, protože to, co přichází, rozhodně není normální doba, jak říká ministr financí Miroslav Kalousek. Je to doba recese, která bude mít velmi tvrdé dopady, a to i na české zemědělce.
Bio potraviny již od kojeneckého věku
Na trend zájmu o bio potraviny pružně reagují výrobci z různých oblastí - výjimkou není například ani trh s kojeneckou výživou. "Na český trh jsme dodali novou řadu kaší pro kojence nazvanou BIOnatur kaše z prémiové produktové řady Hero Baby,“ vysvětluje Jiří Zedek, marketing manager společnosti HERO, která je významným dodavatelem produktů dětské výživy pod tradičními značkami Sunar, Sunárek, Sunarka, Hero Baby Lactum a BIOnatur. „Našim cílem je zařadit se mezi nejprodávanější bio výrobky v sortimentu dětské výživy. Distribuce je zaměřena především na hypermarkety, drogerie a lékárny.
Úplné texty zpráv a další události včerejšího dne naleznete v rubrice Úplné zpravodajství
Zdroj: Agris, 14. 11. 2008
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 15.12.2025 21:15
