Coca Cola HBC ČR zvýší do roku 2011 výrobní kapacitu o čtvrtinu
20. 1. 2009 | ČTK
Společnost Coca-Cola HBC Česká republika plánuej rozšířit svou výrobní kapacitu téměř o čtvrtinu ze současných 866 milionů litrů za rok na 1,057 miliardy litrů v roce 2011. ČTK to zjistila z materiálu předkládaného firmou podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí.
Plánované navýšení je již druhou etapou projektu, během loňského roku přední tuzemský výrobce nealkoholických nápojů navýšil svou roční výrobní kapacitu o více než 200 milionů litrů vybudováním takzvané aseptické linky. "Popisovaný projekt probíhá a nová výrobní aseptická linka je v provozu od druhého čtvrtletí minulého roku," řekl ČTK mluvčí společnosti Milan Luzum.
Z důvodu sezonních výkyvů trhu či pravidelné údržby linek ale firma nikdy plné výrobní kapacity nedosahuje, uvedl Luzum. Zvýšená produkce výrobního závodu v Praze-Kyjích bude určena pro domácí trh, ale také exportována do jiných zemí skupiny Coca-Cola HBC.
Tuzemská spotřeba nealkoholických nápojů v roce 2007 činila 2,755 miliardy litrů, což bylo o 38 milionů litrů méně než v roce 2006. Vyplývá to z údajů Svazu výrobců nealkoholických nápojů. Roční spotřeba nealko nápojů na osobu v Česku činila předloni 271 litrů. Přestože spotřeba nealkoholických nápojů v ČR již několik let stagnuje, ve srovnání s rokem 1995 jich Češi vypijí o 80 procent více.
Coca-Cola HBC ČR, která je autorizovaným výrobcem a distributorem nápojů společnosti Coca-Cola v ČR, v roce 2007 podle auditovaných výsledků dosáhla čistého zisku 410,7 milionu korun. Tržby Coca-Cola HBC ČR se předloni zvýšily ze 6,229 miliardy korun v roce 2006 na 6,896 miliardy korun.
Tržby v roce 2007, navzdory stagnující spotřebě nealkoholických nápojů, rostly i dalším významným tuzemským výrobcům.
Skupina Ronaldsay, vlastník Karlovarských minerálních vod, společností Dobrá voda a Poděbradka, zvýšila v roce 2007 svůj obrat o 5,3 procenta na 5,1 miliardy korun. Celková výroba nápojů stoupla za stejné období na více než 900 milionů litrů.
Ve stejném roce se dařilo i Kofole, která ve střední Evropě utržila 4,5 miliardy korun, což je v porovnání s rokem 2006 nárůst o 15 procent. Tržby Kofoly v ČR vzrostly bezmála o třetinu na tři miliardy korun.
Zdroj: ČTK, 20. 1. 2009
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 14.12.2025 10:24
