Agris.cz - agrární portál

Firmě Artifex Toužim, výrobci instantních nápojů, vzrostl obrat

20. 2. 2009 | ČTK

Společnosti Artifex Instant Toužim, která vyrábí rozpustné granulované nápoje, vzrostl loni obrat na přibližně 156 milionů korun. Meziročně to znamenalo nárůst o 18 milionů korun. Letos vedení Artifexu plánuje další zvýšení obratu zhruba o devět milionů korun. Dosáhnout toho chce mimo jiné opětovným uvedením na trh dříve tradičních nápojů Bikava a Malcao. ČTK to řekl výrobní ředitel firmy David Kalina.

Obě značky, které jsou dobře známé především starší generaci spotřebitelů, získal Artifex od původního výrobce a držitele ochranných známek, společnosti PML Nový Bydžov. Částku odmítl Kalina uvést. Věří v životaschopnost nejen značek, ale zejména produktů, jež se pod nimi ukrývají. Ty se z obchodů vytratily po roce 1989. "Spousta starších zákazníků je dobře znala a kupovala je, mladší teď musíme získat," konstatoval Kalina.

Spektrum produktů Artifexu je ovšem mnohem širší. Jeho základ tvoří třeba instantní nápoje pro děti, instantní čaj, nápoje do mléka Frapko nebo ledové čaje. Zhruba polovina produktů najde zákazníky v tuzemsku, zbytek míří do zahraničí. Podle Kaliny však začíná export pomalu převažovat. Artifex zboží prodává prostřednictvím dceřiné společnosti Frape Foods. "Mezi zajímavé země, kam exportujeme, patří Kuvajt, Spojené arabské emiráty a řada států bývalého Sovětského svazu," konstatoval.

V další expanzi na trhy brání Artifexu snad jen omezená výrobní kapacita, které je schopna vyprodukovat ročně kolem 3300 tun granulovaných nápojů. Není vyloučeno, že by v budoucnu mohlo dojít k rozšíření výrobní základny přímo v Toužimi. Nyní tady společnost zaměstnává na 60 lidí. Firma věří, že globální ekonomickou krizi překoná. "Jsme schopni operativně a velmi rychle reagovat na vývoj trhu a aktuální změny. Doufáme tedy, že nás krize příliš nezaskočí," dodal Kalina.

Kromě vlastního výrobního programu se Artifex zaměřil také na spolupráci s velkými nadnárodními firmami, které představují nemalou část jeho zákazníků. Od toužimského Artifexu si nechávají vyrábět produkty pod svou značkou. Patří mezi ně například koncern Nestlé. Společnost Artifex, která v Toužimi působí od roku 1998, investovala v uplynulých letech desítky milionů korun nejen do stavby nové výrobní haly, ale rovněž do nákupu nových technologií, především moderních typů balicích strojů.


Zdroj: ČTK, 20. 2. 2009





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 14.12.2025 10:23