Agris.cz - agrární portál

Trh pro funkční potraviny a nápoje

7. 7. 2009 | ÚZEI, Agronavigator.cz

Ve 4. vydání zprávy “Functional Food and Beverages” uvádí Packaged Facts zajišťující výzkum trhu, že se trh pro funkční potraviny a nápoje v USA v roce 2009 zvýšil o 6 % a dosáhl téměř 31 miliard USD. I když rostl, došlo k poklesu růstu, neboť v roce 2007 byl růst 8 % a trh dosahoval 29 miliard USD.

Největší počet nových funkčních výrobků uvedla na trh firma Coca-Cola (70), následovala firma Nestlé (58) a skupina Danone (49). Hlavním funkčním výrobkem byl jogurt. Packaged Facts očekává, že trh s funkčními potravinami a nápoji nadále poroste a v roce 2013 dosáhne 43 miliard USD.

Asie a oblast Pacifiku zůstanou na přední pozici z hlediska uvádění funkčních potravin na trh. Podle firmy pro výzkum trhu zde bylo v roce 2008 uvedeno na trh 32 % všech výrobků uváděných na trh neboli 1025 výrobků z celkového počtu 3 181. Nejvyšší růst v zavádění nových funkčních potravin se očekává v Latinské Americe (v roce 2004 bylo na trhu 23 výrobků, v roce 2008 již 264 výrobků).

Podle studie vypracované Packaged Facts jsou kromě jogurtu a cukrovinek všechny nově zaváděné výrobky v oblasti Asie/Pacifik z kategorie nápojů.


Zdroj: ÚZEI, Agronavigator.cz, 7. 7. 2009





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 15.12.2025 04:34