Agris.cz - agrární portál

Nejvíce se v Česku prodávají biopotraviny v maloobchodních řetězcích

28. 7. 2009 | Lidové noviny

Maloobchodní řetězce loni měly podíl na trhu s biopotravinami 74 procent, což je o 6,5 procenta více než o rok dříve.

Nejvíce biopotravin, celkem za 1,332 miliardy korun, Češi loni nakoupili v prodejnách maloobchodních řetězců. To je o 461 milionů korun více než v roce 2007. Maloobchodní řetězce tak měly loni podíl na trhu s biopotravinami 74 procent, což je o 6,5 procenta více než o rok dříve. Vyplývá to z ročenky Český trh s biopotravinami 2009, kterou má ČTK k dispozici.

"Razantní rozšíření nabídky biopotravin v maloobchodních řetězcích nastalo s příchodem jejich privátních značek na přelomu roku 2007 a 2008," uvedla jedna z autorek ročenky Zuzana Čítková. Do té doby byla nabídka omezena většinou na sortiment zdravé výživy, který byl vystaven v jednom regálu, zpravidla na málo frekventovaném místě, dodala.

Privátní značky maloobchodníků

Privátní značky maloobchodníků tvoří přes 30 procent z nabízeného biosortimentu v řetězcích. Největší nabídku biopotravin pod vlastní značkou mají hypermarkety Tesco; bioznačka Tesco Organic čítá 108 položek. Následuje privátní bioznačka Intesparu Natur*pur s 98 položkami, Albert Bio má 60 položek, Rossmann 49 a Naše bio řetězce Billa mělo letos v červnu celkem 18 položek.

Letos v červnu prodejci v maloobchodních řetězcích nabízeli celkem 1317 biopotravin


Zdroj: Lidové noviny, 28. 7. 2009





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 14.12.2025 13:32