Agris.cz - agrární portál

V řetězci INTERSPAR vzrostl počet regionálních tuzemských potravin o pětinu

19. 8. 2009 | Agris

Celkem 15% meziroční nárůst v počtu regionálních dodavatelů zaznamenala v průběhu prvního pololetí letošního roku společnost SPAR ČOS, provozovatel hypermarketů INTERSPAR a supermarketů SPAR. Počet regionálních potravinářských výrobků v  nabízeném sortimentu stoupl v tomto období dokonce o 20 %.

Zvyšování počtu přímých regionálních dodavatelů se pozitivně odráží i v šířce spektra nabídky čerstvých a kvalitních potravin, která je jednou z nejdůležitějších priorit společnosti SPAR. „Rozšiřováním nabídky tuzemských regionálních potravin reagujeme nejen na přání a poptávku ze strany zákazníků, ale zároveň také podporujeme tuzemskou zemědělskou a potravinářskou produkci,“ říká Christian Koller, jednatel SPAR ČOS.

Přímé dodavatele potravinářských výrobků, kterých je v současné době již více než 200, vyhledává společnost SPAR velmi aktivně. Přitom na počátku tohoto procesu stojí ve většině případů podněty přímo od zákazníků. Ty buď vychází z jejich předchozích zkušeností s konkrétním typem výrobku, nebo z chutí a zvyklostí obyvatel příslušného regionu, které preferují.

Nejvýrazněji se preference spotřebitelů v oblasti regionálních potravinářských produktů projevují v sortimentu pečiva a lahůdek. Do většiny supermarketů SPAR a hypermarketů INTERSPAR, včetně pražských, proto dodávají své výrobky místní pekárny a to i přes to, že nabídka obsahuje pekárenské produkty vyráběné pod značkou společnosti SPAR. Důvodem je totiž odlišné vnímání chuti chleba. V některých regionech preferují zákazníci chleba více vypečený, tmavší a méně kořeněný. Jinde naopak velmi světlý, který lze barvou přirovnat k francouzským typům. Podobně je tomu také u piva. V současné době tak společnost SPAR nabízí pivo od 14 regionálních pivovarů, což je více než 50 % z celkového počtu výrobků v oblasti pivních nápojů prodávaných v prodejní síti společnosti SPAR.

Kromě stále se rozvíjejícího aktivního vyhledávání regionálních dodavatelů se v letošním roce společnost SPAR zapojila také do projektu podpory tuzemských potravin sdružených pod značkou KLASA, který byl zahájen v některých maloobchodních řetězcích v červnu tohoto roku.

Provozovatelem hypermarketů INTERSPAR a supermarketů SPAR v České republice je společnost SPAR Česká obchodní společnost s.r.o., která je součást skupiny ASPIAG (Austria Spar International AG) realizující zahraniční aktivity rakouského koncernu SPAR v České republice, Slovinsku, Maďarsku, Itálii a Chorvatsku. Od roku 1997 otevřela skupina ASPIAG v České Republice již 31 hypermarketů INTERSPAR a 4 supermarkety SPAR (v Třebíči, dva v České Lípě a v Kroměříži).

Více informací: - www.interspar.cz


Zdroj: Agris, 19. 8. 2009





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 14.12.2025 10:44