Agris.cz - agrární portál

Klatovský Maso West posiluje na trhu svojí širokou nabídkou

10. 11. 2009 | ČTK

Klatovské firmě Maso West se daří posilovat na trhu tím, že kromě masa a výrobků z něj dodává 600 odběratelům v ČR také vlastní cukrářské a pekařské výrobky a hotová studená i teplá jídla. Firma, jež příští rok zdvojnásobí produkci, se soustředí na menší odběratele, dodávky do řetězců nejsou jejím cílem. Čeští konzumenti se začínají odklánět od levných řetězcových produktů a chtějí svého řezníka a cukráře s typickým výrobkem, řekl ČTK jednatel Stanislav Kopáček.

"Přestože je krize, musíme investovat, aby firma nezaspala. Příští rok plánujeme veškerou výrobu až zdvojnásobit," dodal. Investice do přístavby za desítky milionů korun už má veškerá povolení a začne na jaře. Současný počet 100 zaměstnanců se zvýší o pětinu.

"Výhodou je obrovský sortiment 400 výrobků, který chtějí velké jídelny, restaurace, bary, sociální ústavy, nemocnice, kantýny a vesnické prodejny. Nesmíme ale nic pokazit. Jinak se to promítne do sníženého odběru celé nabídky," řekl Kopáček. Čtyři roky fungující firma zásobuje zákazníky na západě, severu, jihu a v centru Čech.

"Snažíme se, abychom měli výrobní technologii co nejnovější, ale držíme se klasického řemesla. Zákazníci to poznají podle kvalitních surovin, tedy podle chuti i díky vzhledu, když vidí kus ruční práce, například špejlované jitrnice a nebo vázané špekáčky. U lahůdek je vše ruční práce," řekla šéfka obchodu Pavlína Hofmanová.

"Vzhledem k tomu, že používáme jen kvalitní suroviny, neumíme ani vyrobit naše zboží za prodejní ceny řetězců. Proto jim nekonkurujeme," řekl Kopáček. Podnik má ale blíže k zákazníkovi, protože velké kombináty vozí zboží do centrálních skladů, kdežto malá firma umí například zajistit opracované maso na přání. Maso West má 16 nákladních vozů a pět zástupců, zásobuje i nejmenší místa v zemi. Ta oceňují klasické máslové dorty či špičky, tlačenku, jitrnice a hotová jídla.

Podnik loni utržil zhruba 150 milionů korun, letos to bude mírně více. Zákazníci se v krizi chovají spořivěji, uvedl Kopáček. Odběratelé mírně přibývají, ale berou menší množství.

Podnik má ještě jatky v Dehtíně, prodejnu v Klatovech a Stodě a do konce roku chce mít další dva obchody. Kromě tradiční výchovy pekařů-cukrářů má letos opět učně řezník-uzenář, které se podařilo získat po třech letech, kdy se na obor nikdo nehlásil.


Zdroj: ČTK, 10. 11. 2009





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 28.04.2024 13:18