Agris.cz - agrární portál

KMV v loňském roce klesal prodej neochucených vod a minerálek

8. 2. 2010 | ČTK

Společnosti Karlovarské minerální vody (KMV), největšímu tuzemskému výrobci balených vod a minerálních nápojů, v loňském roce klesl objem prodaných neochucených vod a minerálek. Propad v obchodě byl způsobený krizí, lze ho ale spojit i se studeným létem, oznámila ČTK mluvčí firmy Bibiana Beňová. Jaký dopad to bude mít na hospodářský výsledek, KMV ale nezveřejnily.

Stejná situace, jaká postihla KMV, se však podle Beňové týkala celého trhu s nápoji v Česku včetně piva. V porovnání s poklesem prodejů neochucených vod ovšem v loňském roce pro změnu rostly KMV v tuzemsku prodeje ochucených vod, které mezi spotřebiteli získávají oblibu, konstatovala Beňová. Jestli tržby z jejich prodeje případně pokryjí propad v prodeji segmentu vod neochucených, KMV nesdělily.

Aby KMV podchytila trend zvýšeného zájmu o ochucené vody, investovala vloni přibližně 500 milionů korun do nové aseptické linky pro stáčení do PET lahví v závodě Kyselka. Linka umožňuje plnění lahví ve sterilním prostředí a nabízí tak KMV šanci do budoucna rozšířit porfolio produktů, podotkla mluvčí. Linka umožňuje výrobu nápojů od ochucených vod přes ledové čaje a džusy po mléčné a jogurtové nápoje.

KMV se vloni zaměřily rovněž na posílení své pozice v restauracích. Proto kromě láhví s minerálkou Mattoni o velikosti 0,33 litru začaly plnit rovněž láhve s obsahem 0,75 litru. Pro KMV je vyvinulo italské designerské studio Pininfarina, na trhu se objevily v červnu. Nová strategie souvisí s vývojem v gastronomii, kdy hlavně v takzvaných trendových restauracích hosté chtějí na stůl větší láhev než jen "třetinku".

Karlovarské minerální vody, jejichž stoprocentním vlastníkem je společnost Ronaldsay sídlící v Nizozemsku, ovládají 80 procent českého trhu. Patří jim většina důležitých značek. Kromě Mattoni jsou to značky Dobrá voda, Magnesia, Aquila, 35 procent vlastní v Hanácké kyselce, v roce 2006 získaly Poděbradku. V roce 2008 ovládly také rakouského výrobce nealkoholických nápojů Waldquelle Kobersdorf.

Letos v lednu dostaly KMV pokutu od antimonopolního úřadu pět milionů korun za uzavírání nedovolených dohod s distributory o zákazu exportu. Dohody s distributory uzavíraly KMV a jejich dceřiná firma HBSW s distributory v Česku a v zahraničí, zejména na Slovensku, od začátku února 1999 do prosince 2008. Protože firma v této kauze spolupracovala, původně navrženou pokutu jí snížil antimonopolní úřad nakonec snížil o polovinu.

Hospodářské výsledky společnosti KMV v letech 2005 až 2008 (v mil. Kč)

rok

2005

2006

2007

2008

výkony

3,105.626

3,178.133

3,386.154

3,522.271

hosp. výsledek

381.825

330.419

389.962

473.957

počet zaměstnanců

341

333

355

348

Zdroj: výroční zprávy KMV


Zdroj: ČTK, 8. 2. 2010





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 03.05.2024 04:41