Agris.cz - agrární portál

Pivovarům Staropramen loni klesly prodeje o 7 pct na 3,02 mil. hl

17. 3. 2010 | ČTK

Společnosti Pivovary Staropramen klesly loni prodeje v tuzemsku i zahraničí meziročně o sedm procent na 3,02 milionu hektolitrů piva. Stalo se tak v důsledku dopadu ekonomické krize na chování spotřebitelů na domácím i zahraničních trzích. Prodeje se snížily po šesti letech předchozího růstu, informovala dnes firma ČTK. Přestože dosud nejsou známé loňské výsledky celého oboru, odhady předpokládají minimálně pětiprocentní pokles výroby.

"Podobně jako v řadě jiných oborů byl loni také v pivovarnictví prodej poznamenán dopadem ekonomické situace na chování našich spotřebitelů i zákazníků a poklesem celkové spotřeby. Výsledné prodeje naší společnosti odpovídají našim původním očekáváním," řekl k prodejním výsledkům generální ředitel společnosti Zbyněk Kovář. Snížení prodejů výrazně ovlivnil také odliv zahraničních turistů ze země. Dle odhadů se totiž cizinci na spotřebě piva v tuzemsku podílejí zhruba z jedné pětiny.

Domácí prodeje společnosti klesly o šest procent. Nejvýraznější pokles poptávky postihl levnější značky z její nabídky, mezi něž patří Braník a Sládkův Měšťan. Naopak u hlavních značek Staropramen a Ostravar se prodeje snižovaly pomaleji, než činil odhadovaný průměr celého trhu. "Platí to především o značce Staropramen, jejíž celkový pokles činil jen dvě procenta," řekl ČTK mluvčí firmy Pavel Barvík.

V důsledku poklesu příjmu a nejasné ekonomické situace lidé v Česku omezili návštěvy hospod a restaurací a dávali přednost balenému pivu před točeným. "Nám se loni podařilo na tento trend dobře reagovat. Prodeje lahví a plechovek značky Staropramen loni celkově vzrostly o tři procenta," poznamenal Kovář

Export společnosti loni klesl o 11 procent. Hlavní vývozní značka firmy, Staropramen, totiž patří na zahraničních trzích mezi dražší prémiová piva, u nichž se pokles projevil nejvýrazněji. Hlavními exportními zeměmi loni zůstalo Německo, Velká Británie, Švédsko a Slovensko. Do výrobních výsledků nebyla započtena licenční výroba piva v zahraničí.

Předchozí vlastník Pivovarů Staropramen, společnost AB InBev, pivovary začátkem loňského prosince prodal firmě CVC Capital Partners společně s dalšími pivovary na Slovensku, v Bosně a Hercegovině, Chorvatsku, Maďarsku, Černé Hoře, Rumunsku a Srbsku. Značka Staropramen je vlajkovou lodí celé skupiny vystupující pod názvem StarBev, jejíž vedení sídlí v Praze. Pivovary Staropramen jsou se zhruba patnáctiprocentním podílem na trhu dlouhodobě českou pivovarnickou dvojkou.


Zdroj: ČTK, 17. 3. 2010





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 02.05.2024 19:58