Agris.cz - agrární portál

Někteří obchodníci špatně označují ovoce

20. 4. 2010 | FinančníNoviny.cz

Někteří obchodníci stále neoznačují prodávané ovoce všemi povinnými údaji o jeho druhu, kvalitě, zemi původu či ceně. Vyplývá to z průzkumu spotřebitelské časopisu SOS Magazín, jehož pracovníci nejvíce nedostatků zjistili v malých prodejnách s potravinami a diskontních obchodech. Výsledky průzkumu byly zveřejněny v dubnovém čísle SOS Magazínu.

SOS Magazín testoval 35 obchodů, mezi kterými byly supermarkety, prodejny specializované na ovoce a zeleninu i vietnamské obchody s potravinami. Všechny parametry u prodávaného ovoce zveřejnily pouze supermarkety Albert v Ostravě a Tesco v Mostě. "Ostatní obchody alespoň v jedné kategorii neuvedly požadovaný údaj," podotkl Petr Týfa z SOS Magazínu.

Nejhůře z průzkumu vyšla vietnamská večerka v Teplicích, která u jablek, banánů a pomerančů nezveřejnila žádný z pěti povinných údajů. Špatně dopadlo i několik menších prodejen v jiných městech. Značné nedostatky v označování ovoce byly ovšem zjištěny také v diskontních prodejnách Lidl a hypermarketech Interspar a Kaufland.

"Celkově lze shrnout náš průzkum jako nepříliš uspokojivý. Přes velmi dobré označování potravin v Albertu, Tesku či Bille jsme objevili velké nedostatky zejména u malých obchodníků, ale překvapivě také například v prodejnách Lidl," podotkl Týfa.

Autor: ČTK


Zdroj: FinančníNoviny.cz, 20. 4. 2010





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 03.05.2024 02:14