Agris.cz - agrární portál

Farmáři na Vysočině zvyšují propagaci, aby zlepšili svůj prodej

6. 5. 2010 | ČTK

Zemědělci na Vysočině v poslední době zintenzivnili propagaci svých výrobků. Velké firmy se snaží čelit dovozu potravin. Rodinné farmy mají podle zjištění ČTK v plánu zvýšit přímý prodej zákazníkům, protože tak mohou dostat za svou produkci líp zaplaceno než při dodávkách obchodníkům a zpracovatelům. Do internetového projektu Najdi si svého farmáře se během prvních tří měsíců zapojilo 95 farem z celé republiky. Podnik na Třebíčsku nedávno spustil kampaň na podporu prodeje mléka z automatů.

"Zemědělci zintenzivnili propagaci, protože vidí, že bez propagace to nejde," konstatoval Michal Bratršovský, tajemník krajské organizace Zemědělského svazu ČR.

Iniciátor projektu Najdi si svého farmáře, zemědělec František Němec z Netína na Žďársku, je s prvními výsledky spokojen. "Už jsme některé farmy z webu i stahovali, protože měly všechno prodané," řekl. Na jeho farmě se návštěvnost od spuštění webových stránek zvýšila o desítky procent.

O další propagaci se v tomto měsíci postará Český rozhlas Region, který každý den představí jednu farmu z Vysočiny. Podle Němce je potřeba, aby zemědělci přestali být závislí na obchodech. "Dokud budou jen prvovýrobci, tak se nemohou divit, že je obchodníci budou natahovat," míní. Rodina Němcova hospodaří na 150 hektarech půdy. Asi polovinu mléka od 70 dojnic zpracovává ve vlastní mlékárně na jogurty, tvaroh a sýry.

Kampaň na podporu mléčných automatů spustila koncem dubna na Třebíčsku firma Agro Mohelno. Její součástí jsou pravidelné ochutnávky a vysvětlování výhod čerstvého mléka přímo zákazníkům. Podnik má pět automatů, jejich prostřednictvím by chtěl prodávat třetinu své mléčné produkce.Část zákazníků ale odpadla zkraje tohoto roku, kdy se v médiích objevily informace o možných průjmových onemocněních ze syrového mléka.

Podle ředitele Michala Smetany mohlo k poklesu zájmu přispět i to, že chyběla propagace. "Určitě jsme marketingově zaspali. Už jsem pochopil, že je to i naše chyba, že se v zemědělství spíš soustředíme na výrobu a kvalitu a neumíme ještě tu koncovku. Ale doba je taková, musíme se to naučit," míní. Agro chová 190 dojnic. Za propagační kampaň, která poběží i přes léto, zaplatí 150.000 korun.

Naopak zemědělský podnik Rynagro Rynárec sází na vlastní prodejny. Zatím provozuje čtyři na Pelhřimovsku, pátou bude v příštím týdnu otevírat v Jihlavě. Reklamní akce nepořádá. Podle předsedy představenstva Zdeňka Maděry jich už na lidi útočí až moc. "To, co zákazník ochutná, je naše nejlepší reklama. Trvá to sice dlouho, ale myslím si, že je to o to účinnější," věří.

Rynagro hospodaří na 1500 hektarech půdy. Má vlastní řeznictví a uzenářství. Další zpracování svého hovězího a vepřového masa posiluje proto, že se zhoršují podmínky pro prodej ve velkém. "Určitým vzorem je pro nás to rakouské heslo - od vidlí až po vidličku," podotkl Maděra. Firma má také mléčný automat.


Zdroj: ČTK, 6. 5. 2010





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 03.05.2024 12:35