SABMiller v pololetí zvýšil prodej piva i nealkoholických nápojů
18. 10. 2010 | ČTK
Nápojová skupina SABMiller, která je druhým největším výrobcem piva na světě, v prvním pololetí svého fiskálního roku zvýšila objem prodeje piva o jedno procento. Dařilo se jí hlavně v mladých tržních ekonomikách, naopak v Evropě a Severní Americe prodej klesal. Údaje o zisku firma zatím nezveřejnila.
Výsledek je v souladu s očekáváním firmy a mírně nad odhady analytiků. Fiskální rok firmy končí v březnu. Finanční profil skupiny vylepšilo vedle růstu objemu prodaného piva také předchozí zvýšení cen piva, snížení nákladů na suroviny a rovněž posílení některých hlavních měn vůči americkému dolaru.
SABMiller má sídlo v Londýně, ale působí po celém světě. Vlastní také největšího českého výrobce piva Plzeňský Prazdroj, pod který patří i značky Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast. Na Slovensku SABMiller ovládá pivovary Šariš a Topvar.
V pololetí se na růstu odbytu piva podílela hlavně oblast Asie a Afriky, dobře si ale vedla i Jihoafrická republika. Investoři v průměru očekávali nárůst odbytu piva o 0,3 procenta po propadu o jedno procento během prvního čtvrtletí.
SABMiller vznikl sloučením pivovarů South African Breweries a Miller. Ještě nedávno býval i největším pivovarem na světě, než se sloučili jeho rivalové Anheuser-Busch a InBev. Analytici odhadují, že SABMiller bude mít zájem o nákup dalších pivovarů, nejčastěji zmiňují součásti skupiny Foster's Group a Castel.
Ve světě je SABMiller známý hlavně díky značkám Peroni, Grolsch či Miller Lite. Asi 80 procent zisků skupina SABMiller vytváří na mladých trzích jako je Kolumbie, Jihoafrická republika, Polsko a Čína.
Zdroj: ČTK, 18. 10. 2010
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 09.05.2024 01:29