Agris.cz - agrární portál

Japonský nápojový automat doporučuje zákazníkům své produkty

15. 11. 2010 | ČTK

Pro pána kávu v plechovce. A pro dámu třeba osvěžující ledový čaj. Takových doporučení se mohou dočkat zákazníci nového japonského automatu na nápoje, který umí s pomocí obličejové rozpoznávací technologie určit pohlaví a věk člověka. Právě na jejich základě pak "doporučuje" některý z produktů, pochopitelně po zapracování takových faktorů, jako je denní doba a okolní teplota.

A má úspěch - prodej se v porovnání s ostatními automaty ztrojnásobil, napsala dnes agentura Reuters.

Nové automaty vyvinula firma JR East Water Business. K výběru produktů tu slouží velké dotykové obrazovky, v nichž jsou zároveň senzory, s jejichž pomocí přístroj odhaduje charakteristiky blížícího se zákazníka. Nápisy "doporučeno" se pak objeví u vybraných produktů.

"Pokud je zákazníkem muž, přístroj pravděpodobně doporučí kávu v plechovce, protože té dávají muži přednost. Pokud je zákazníkovi nad padesát, pak bude doporučení pravděpodobně u zeleného čaje," uvedla mluvčí společnosti. A dvacetileté ženy se dočkají doporučení u něčeho sladšího nebo u nějakého čajového nápoje, protože jim podle průzkumů trhu dávají přednost.

"Myslíme si, že takováhle interakce je pro zákazníky zábavnější, že to zlepší celý jejich nákupní prožitek," dodala mluvčí. Společnost zatím vyzkoušela první automat na jedné železniční zastávce v Tokiu, ale už od úterý má přibýt pět dalších na tokijském hlavním nádraží. Síť se bude dál rozšiřovat a do března 2012 by v Tokiu a okolních oblastech mohlo zákazníkům s rozhodováním pomáhat na 500 nových automatů.


Zdroj: ČTK, 15. 11. 2010





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 04.05.2024 11:20