Agris.cz - agrární portál

Maloobchod vydělává více na mléku

30. 11. 2010 | ÚZEI, Agronavigator.cz

Britský maloobchod zvýšil svoji brutto marži u konzumního mléka a sýru typu čedar v období 2009/2010 očividně na úkor chovatelů skotu, což doložily výsledky šetření odvětvové organizace DairyCo. Podle její zprávy zůstaly spotřebitelské ceny konzumního mléka a čedaru od dubna roku 2009 do března 2010 téměř beze změny, zatímco farmářské ceny s mnoha výkyvy poklesly v průměru o téměř 8 procent. Zpracovatelé mléka svůj podíl na výsledné ceně výrobku udrželi na stabilní úrovni.

Zatímco farmářské ceny nyní tvoří pouhých 36,6 % z prodejní ceny konzumního mléka (39,8 % v předchozím roce), brutto marže maloobchodu vyskočila z 29 na 34 %. DairyCo vysvětluje dlouhodobý posun brutto marže u konzumního mléka vytlačením dodávek čerstvého mléka jednotlivým domácnostem. Ceny prvovýrobců se od dubna 2010 dokonce pohybují pod hodnotou mléka jako suroviny pro výrobu másla a sušeného odstředěného mléka. Přitom by měl vysoký podíl konzumního mléka na britském trhu s mlékem zemědělcům vlastně dopřát lepší tržby. Po několik měsíců tak maloobchod na britských ostrovech u konzumního mléka rozpoutává cenovou bitvu.


Zdroj: ÚZEI, Agronavigator.cz, 30. 11. 2010





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 04.05.2024 04:39