Agris.cz - agrární portál

Průzkum: Prodej potravin se značkou kvality Klasa roste

13. 12. 2010 | ČTK

Prodej potravin nesoucích národní značku kvality Klasa vzrostl za poslední dva roky minimálně o pětinu. Vliv loga na zvýšený prodej potravin potvrdily tři čtvrtiny výrobců. Vyplývá to z průzkumu mezi obchodními řetězci a potravináři, o kterém dnes ČTK informoval Státní zemědělský intervenční fond (SZIF).

"Oproti roku 2008 se prodeje výrobků Klasa zvýšily o 20 až 43 procent v závislosti na konkrétním řetězci," uvedl SZIF. Podle některých kritiků z nedávné minulosti přitom označení svou masovostí v uplynulých letech postupně ztratilo svůj původní účel.

Značka Klasa je udělována kvalitním českým potravinářským a zemědělským výrobkům od roku 2003. Logem je v současnosti označováno přes 1300 různých výrobků od více než 220 producentů. Úřad průmyslového vlastnictví (ÚPV) koncem října zamítl žádost tvůrců národní značky kvality Klasa, kteří chtěli značku prohlásit za neplatnou.

"Loňský krizový rok byl pro řadu výrobců rokem kritickým, a pokud jim značka Klasa pomohla krizi překonat, což čísla z našeho výzkumu jasně dokazují, pak můžeme hovořit o úspěchu," uvedla ředitelka odboru vnější komunikace a marketingu SZIF Dana Půtová.

Podle průzkumu agentury STEM/MARK by více než dvě třetiny současných nositelů označení použilo značku také pro své další produkty. Průzkum také zjišťoval, jak Klasu vnímají spotřebitelé. Podle 71 procent dotazovaných značka usnadňuje nakupujícím výběr potravin, 67 procent jich takto označené výrobky kupuje. Více než dvě třetiny dotazovaných žen potvrdily, že při výběru potravin upřednostňují výrobky nesoucí logo Klasy.

Češi podle dřívějšího vyjádření analytika společnosti Incoma GfK Zdeňka Skály ani v době hospodářské krize levnější prodejny potravin neupřednostňují. Na druhou stranu roste význam cenových akcí, jelikož lidé častěji než dříve vybírají prodejny podle toho, kde mohou získat slevu.

Ministerstvo zemědělství ve spolupráci s Agrární a Potravinářskou komorou a kraji letos spustilo také novou značku Regionální potravina. Novým logem jsou označovány místní speciality, vyrobené převážně z lokálních surovin, které uspěly v krajských soutěžích. Potravinářská komora pak začátkem listopadu představila svůj záměr označovat kvalitní české potravinářské výrobky státní vlajkou.


Zdroj: ČTK, 13. 12. 2010





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 28.04.2024 08:56