Spotřeba piva před Vánocemi roste
17. 12. 2010 | Denik.cz
Žízeň lidí jako v parních letních dnech pivovary z regionu v tomto čase hasit nemusejí, přesto jsou pro ně i Vánoce obdobím zvýšené poptávky. Zájem je především o vícestupňová piva a speciály.
Závěr roku patří tradičně k obdobím, kdy si Češi mohou dopřát více piva. Zatímco v hospodách budou pivovarníci o své spotřebitele bojovat především před silvestrem, v maloobchodě svádějí největší bitvu před Vánocemi.
Sládek pivovaru Ostravar Richard Kornas potvrzuje, že Vánoce jsou po letním období druhou největší špičkou v roce. „Začali jsme se na ně připravovat už od začátku listopadu. Ostravar musí v těchto dnech stočit do lahví mnohem více svého světlého ležáku Premium než v kterémkoliv jiném měsíci letošního roku,“ přibližuje Kornas.
Spotřebitelé si podle něj zkrátka chtějí o Vánocích dopřát to nejlepší, a proto klidně sáhnou na pultech obchodů i po dražším pivu a nejrůznějších speciálech. V tom jsou české Vánoce pro tuzemské pivovarníky specifické.
„V prosinci se u nás v maloobchodě mění struktura poptávky po pivu. Roste odbyt především u ležáků. V Moravskoslezském kraji je tento nárůst zjevný. Zatímco v hospodách lidé preferují ležáky v průběhu celého roku, v obchodech lze zaznamenat jejich prokazatelný růst právě v prosinci,” doplňuje Richard Kornas.
Také nošovický pivovar Radegast zaznamenává v prosinci tradičně zvýšenou poptávku po svém hořkém pivu. V porovnání s listopadem bývají prodeje zhruba o pětinu vyšší. Spotřebitelé si dopřávají více Radegastu jak doma v lahvích, tak i v restauracích.
„V době Vánoc tradičně roste poptávka po ležácích. Vánoce jsou druhou pivovarskou špičkou v roce. Na rozdíl od léta, kdy se lidé chtějí osvěžit a uhasit žízeň, a sahají po výčepních pivech, sváteční chvilky s rodinou doprovází to nejlepší,“ potvrzuje také mluvčí Radegastu Jiří Mareček.
Speciální vánoční akce se týká i snad nejpopulárnějšího piva vhodného pro slavnostní příležitosti – dvanáctky Pilsner Urquell. Ta se dá nyní v obchodech pořídit v retro edici zahrnující litrovou láhev světlého ležáku Pilsner Urquell a dárkové balení s keramickým korbelem a keramickými podtácky.
„Limitovaná série čítá pouhých patnáct tisíc lahví, což v porovnání se zhruba sto miliony standardních půllitrových vratných lahví, které má Plzeňský Prazdroj v oběhu, činí z každé této lahve takřka unikátní kousek,“ říká Martin Růžička, šéf obchodně-distribučního centra Plzeňského Prazdroje v Nošovicích.
Zdroj: Denik.cz, 17. 12. 2010
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 01.05.2024 23:56