Agris.cz - agrární portál

Pokuta za reklamu

14. 1. 2011 | APIC-AK

Severoamerický antimonopolní úřad FTC vyměřil společnosti Dannon vysokou pokutu.

Americká dceřinná společnost koncernu Danone musí zaplatit za klamavou reklamu pokutu ve výši 1 mil. USD (15,7 mil. EUR).

Tento rozsudek nyní vynesl severoamerický antimonopolní úřad FTC (Federal Trade Commission). Dceřinné společnosti koncernu Danone s názvem Dannon s okamžitou platností zakázal uvádět v reklamě, že konzumace jogurtů značky Activia a mléčných nápojů DanActive a Actimel přispívá k prevenci nachlazení a zmírňuje zažívací problémy.

Podle vlastních informací však firma Dannon i nadále smí vyzdvihovat obecné výhody konzumace zmíněných mléčných výrobků, mj. že konzumace jogurtů Activia přispívá k regulaci trávicích procesů a nápoje DanActive ke stimulaci imunitního systému.

Prezident FTC Jon Leibowitz k tomu uvedl, že obecně výrobní společnosti, a tím i Dannon, si nesmějí dovolit zveličovat solidní vědecké argumenty ve prospěch propagace vlastních produktů.

Severoamerická dceřinná společnost koncernu Danone si již v září roku 2009 vytvořila speciální fond ve výši 35 mil. USD (26,16 mil. EUR) za účelem poskytnutí finančního odškodnění při hromadných žalobách spotřebitelů proti neoprávněně vysokým cenám za neprokázané zdravotní přínosy mléčných výrobků.


Zdroj: APIC-AK, 14. 1. 2011





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 28.04.2024 08:00