Agris.cz - agrární portál

Zisk potravinářské Kraft klesl o 24 procent

11. 2. 2011 | ČTK

Americkému potravinářskému koncernu Kraft Foods klesl ve čtvrtém čtvrtletí čistý zisk o 24 procent na 540 milionů USD (9,7 miliardy Kč). Pokles způsobily mimořádné náklady na začlenění společnosti Cadbury do skupiny. Kraft současně varoval, že očekává nárůst nákladů na suroviny.

Bez mimořádných nákladů se zisk na akcii snížil na 46 centů z předloňských 47 centů a skončil v souladu s očekáváním analytiků. Tržby společnosti pak stouply o 30 procent na 13,77 miliardy USD. Růst díky Cadbury zaznamenala společnost po celém světě.

Kraft však současně varoval před obtížnou situací v letošním roce. Důvěra spotřebitelů je stále slabá, což ovlivňuje i jejich zájem utrácet, zatímco náklady na suroviny rostou. Společnost proto snížila svůj výhled růstu zisku na akcii na letošní rok na 11 až 13 procent. Původně čekala zvýšení zisku kolem 15 procent, napsala agentura AP.

Kraft Foods získala souhlas většiny akcionářů britského výrobce čokolád Cadbury s převzetím v hodnotě 12 miliard liber (344,3 miliardy Kč) na počátku loňského roku. Spojením obou firem vznikl největší světový producent cukrovinek, žvýkaček a čokolád. Transakce spojila pod jednu střechu čokolády Milka, Toblerone nebo Figaro od skupiny Kraft s nejprodávanější britskou značkou čokolád Dairy Milk. Kraft Foods má ve svém portfoliu také sušenky LU, TUC nebo Oreo, kávy Jacobs a mimo jiné i české značky jako BeBe nebo Tatranka. Cadbury prodává kromě čokolád například žvýkačky Trident.


Zdroj: ČTK, 11. 2. 2011





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 08.05.2024 09:02