Agris.cz - agrární portál

Každý druhý obyvatel České republiky upřednostňuje potraviny domácího původu.

3. 10. 2011 | Potravinářská komora

Vyplývá to z výzkumu, který pro Ministerstvo zemědělství vypracovala agentura I.N.Global. Jeho výsledky ukazují, že se 67 % respondentů při nákupu zajímá o původ potravin více než dříve, přičemž větší zájem o lokální produkty mají spotřebitelé s vyšším vzděláním a senioři.

„Více než 95 % dotázaných vítá, že výrobci používají loga s označením regionálních potravin, protože jim usnadňují orientaci při nákupu. Opačný názor má pouze jedno procento respondentů. Těší mě, že se jasně ukázalo, že se zákazníci přiklánějí k regionálním potravinám,“ říká ministr zemědělství Ivan Fuksa.

„Rostoucí spotřebitelský trend upřednostňovat potraviny domácího původu svědčí o tom, že projekt Regionální potravina, jehož cílem je ocenit a zviditelnit kvalitní výrobce lokálních produktů, dobře funguje a lidé si ho oblíbili,“ vysvětluje Karel Coufal, ředitel Okresní agrární komory v Třebíči, který je organizátorem soutěže Regionální potravina Kraj Vysočina.

„Potěšilo nás také, že Češi se stále více zajímají o kvalitu potravin. Podle výsledku průzkumu je důležitá pro 90 % spotřebitelů,“ říká Tomáš Kreutzer, ředitel úřadu Potravinářské komory ČR. „Kvalitní potraviny přitom obvykle hledají v hypermarketech nebo supermarketech, kde stále častěji nakupují dva ze tří respondentů. Na základě ceny výrobku se rozhoduje 68 % spotřebitelů,“ dodává Kreutzer.

„Výzkumu se na veletrhu Země živitelka v Českých Budějovicích zúčastnilo 1 069 respondentů, mužů i žen všech věkových skupin a úrovní vzdělání. Zadavatelem bylo Ministerstvo zemědělství, které za projektem Regionální potravina stojí,“ říká Pavel Bohatec, vrchní ředitel potravinářské výroby a legislativy Ministerstva zemědělství.

O letošním ročníku soutěže Regionální potravina

V soutěži Ministerstva zemědělství Regionální potravina letos uspělo 99 výrobků, které získaly právo užívat po čtyři roky logo Regionální potravina. Letošní ročník byl teprve druhý, přesto ukázal, že zájem o prestižní logo mezi výrobci stoupá. Producenti do projektu přihlásili více výrobků než loni a odborné poroty také ocenily více potravin než v loňském roce. Výrobci mohli své zboží přihlásit do dvou kategorií masných výrobků, dvou kategorií mléčných výrobků, mezi pekařské výrobky, cukrářské výrobky, alkoholické a nealkoholické nápoje, ovoce a zelenina a další výrobky v kategorii ostatní.

Více informací o projektu je k dispozici na stránkách www.regionalnipotravina.cz.

Radek Ležatka

ředitel Odboru komunikace MZe


Zdroj: Potravinářská komora, 3. 10. 2011





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 29.03.2024 14:37