Agris.cz - agrární portál

Vyškovský pivovar chce letos zvýšit výstav o čtvrtinu

2. 2. 2012 | ČTK

Vyškovský pivovar, který má od loňska od státu pronajatý společnost Czech Beverage Industry Company (CBIC), chce letos zvýšit výstav zhruba o čtvrtinu na 20.000 hektolitrů. Pomoci k tomu má i export, který teď tvoří necelých deset procent. Na tiskové konferenci to dnes řekli zástupci firmy.

Zájem o vyškovské pivo je podle vedoucího marketingu a obchodu firmy Romana Holoubka zejména v Rusku. "Dál pivo firma prodává například v Německu, Slovensku nebo Maďarsku," uvedl. "Zkušební várku nyní děláme do Číny," doplnil Holoubek. Smlouvu s plánovaným odběratelem zatím firma uzavřenou nemá. Podle Holoubka je prostor pro růst v Česku malý a trh je nabídkou přesycený. Navíc se mění návyky konzumentů, průměrná spotřeba piva na obyvatele klesá.

Czech Beverage Industry Company ve vyškovském pivovaru hospodaří od loňského dubna. Ve výběrovém řízení, které stát vyhlásil, byla jediným uchazečem. Smlouvu má uzavřenou na deset let s opcí. Pivovar stát zatím nemůže prodat kvůli církevním restitucím. "Máme ale právo prvního kupce," doplnil Holoubek.

Podle něj pivovar loni uvařil 15.000 hektolitrů piva. Mezi průmyslovými provozy v zemi, kterých je kolem 50, patří k menším. Na jižní Moravě vaří pivo vedle CBIC a Starobrna ještě Pivovar Černá Hora. Ostatní pivovary, například znojemský Hostan nebo provoz v Břeclavi, už zanikly. Kapacita vyškovského pivovaru je kolem 100.000 hektolitrů. Je tedy zhruba o 70.000 hektolitrů nižší, než kolik ročně uvaří pivovar v Černé Hoře. Heineken v Starobrnu loni překročil už podruhé milion hektolitrů. Ve Vyškově plánují do budoucna jen mírný nárůst. "Výstav jsme mohli mít vyšší už loni, ale rušili jsme některé pro pivovar nevýhodné smlouvy. Zejména šlo o levná piva vyráběná do Maďarska a Německa. Smlouvy byly výhodné pro odběratele, ne pro pivovar," uvedl Holoubek.

Czech Beverage Industry Company nyní vyrábí osm základních značek piv. K tomu nabízí v ojedinělých várkách speciály, které jsou pro české pivaře netypické. Loni na Vánoce firma uvařila jednu várku speciálu India pale ale, což je pro český trh netypické svrchněkvašené silně chmelené pivo, které se v 19. století vozilo z Anglie do Indie. Reakce na tuto raritu byla podle Holoubka pozitivní, pivo se prodalo za dva dny. Proto chce pivovar v těchto speciálech pokračovat.


Zdroj: ČTK, 2. 2. 2012





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 29.03.2024 14:31