Agris.cz - agrární portál

Obchodníci v marketingu více než dřív sázejí na české potraviny

8. 2. 2012 | ČTK

Obchodní řetězce ve svých marketingových aktivitách kladou stále větší důraz na české potraviny a zároveň postupně zvyšují jejich nabídku, aby uspokojily rostoucí poptávku zákazníků. Na české potraviny se kromě supermarketů a hypermarketů více zaměřily už i diskontní prodejny, pro které tuzemský původ zboží dříve nebyl prioritou, avšak nyní jej zdůrazňují ve svých reklamách.

    Například diskontní prodejny Penny Market dnes oznámily, že upravily nabídku potravin tak, aby v ní měly více než poloviční zastoupení české produkty, a to včetně potravin od místních zemědělců, pekařů a řezníků. Společnost Penny Market zároveň zahájí reklamní kampaň, jejíž slogan zní "Nakupujte hezky česky". Diskontní síť Penny Market už dříve začala spolupracovat s českými zelináři, kteří jsou během sezony hlavními dodavateli zeleniny do jejích prodejen.

    "V ČR roste poptávka po domácích potravinách. Čeští zákazníci čím dál tím více dbají na původ výrobků a preferují kvalitní české a čerstvé potraviny," zdůvodnilo vedení společnosti Penny Market novou komunikační strategii, která klade důraze na české potraviny.

    Na vlastenecké cítění Čechů vsadily v reklamní kampani také hypermarkety Kaufland, které byly za své údajně nesmlouvavé chování k dodavatelům v minulosti tuzemskými výrobci opakovaně kritizovány. V reklamních letácích Kaufland použil motiv české vlajky nebo slogan "Dobré z vaší vlasti je dobré pro vás". Pozadu nezůstává ani diskontní řetězec Lidl, který v nové reklamní kampani zdůrazňuje, že nabízí to nejlepší z Česka a Evropy.

    Obchodní řetězec Tesco označuje české výrobky v regálech speciálními terčíky "Vyrobeno v ČR". Z průzkumu mezi jeho zákazníky totiž vyplynulo, že více než 40 procent populace ve věku do 12 do 79 let preferuje při nákupu právě české výrobky. Penny Market české potraviny opatřuje vlaječkou a nápisem "Český výrobek". Součástí nového trendu je také společný projekt supermarketů Billa s Agrární komorou na podporu českých biopotravin.

    Vztahy mezi tuzemskými potravinářskými podniky a obchodními řetězci ale často nejsou ideální. Například společnost Lidl si na začátku letošního roku musela najít nového dodavatele lihovin za jindřichohradeckou likérku Fruko-Schulz, s níž se tento diskontní řetězec nedohodl na cenách. Dodavatelům při jednáních s obchodníky vadí kromě nízkých cen také různé poplatky.


Zdroj: ČTK, 8. 2. 2012





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 05.05.2024 16:13