Agris.cz - agrární portál

Čeští výrobci vyvezli s Lidlem zboží za více než 2,8 miliardy

2. 4. 2012 | Euro

Výrobci z České republiky vyvezli v loňském roce prostřednictvím společnosti Lidl zboží za více než 2,8 miliardy korun. Oproti předchozímu roku jde o nárůst o více než 12 procent. V zahraničí slaví největší úspěchy zejména české uzeniny, vody, mléčné výrobky a také některé druhy alkoholu, a to pod privátními značkami Lidl – Fruit Jumbo, Saguaro, Pikok, Baroni nebo Pilos.

„Lidl je náročný partner, který si hlídá kvalitu svých výrobků. Díky tomuto přístupu jsme byli v našich závodech často nuceni přistoupit ke zvýšení standardů, abychom splnili požadavky,“ uvedl majitel holdingu Agrofert Andrej Babiš. Holding prostřednictvím řetězce vyveze ročně zboží za více než půl miliardy korun. Podle Babiše je spolupráce s řetězcem přínosná v tom, že odpadne obvyklé hledání odbytiště, výrobky jsou přímo v zahraničních prodejnách.

Z agrochemického holdingu Agrofert dodává na zahraniční trhy své výrobky pod privátními značkami Lidl například mlékárna Olma, výrobce uzenin Krahulík a Kostelecké uzeniny nebo Vodňanská drůbež. Lidl působí například na Slovensku, v Maďarsku, Polsku, Rumunsku, Chorvatsku, Slovinsku, Bulharsku a Švédsku.

Tereza Čapková


Zdroj: Euro, 2. 4. 2012





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 05.05.2024 20:42