Agris.cz - agrární portál

MZe spouští novou kampaň na propagaci značky Regionální potravina

1. 6. 2012 | ČTK

Ministerstvo zemědělství (MZe) chce zvýšit povědomí o značce Regionální potravina. Spouští proto dnes novou komunikační kampaň na její podporu. Propagace značky a organizování regionálních soutěží výrobců, na jejichž základě je značka udělována, bude pro letošní a příští rok stát celkem 95 milionů Kč, informovalo dnes MZe na tiskové konferenci.    

Kampaní, jejímž hlavním mottem je "To nejlepší z našeho kraje", chce MZe podpořit malé a střední výrobce potravin z regionů. "Zákazník by měl vědět, že nákupem konkrétního produktu může dát najevo podporu svému kraji. Čím více bude nakupovat výrobky ze svého regionu, tím lépe se budou mít jeho obyvatelé," řekla ředitelka odboru komunikace MZe Kateřina Böhmová. Kampaň poběží do konce roku 2013, bude stát 70 milionů korun. Dalších 25 milionů si vyžádá organizace soutěží.    

Kromě reklamy v tištěných médiích a rozhlasových spotů budou součástí kampaně také audiovizuální spoty pro veletrhy či výstavy. Česká televize bude zároveň od září vysílat 24dílný seriál o krajích a jejich gurmánských specialitách. Regionální potravinu budou propagovat také speciální pojízdné prodejny, které v létě o víkendech zamíří do všech 13 krajů.    

"Naším cílem je prosadit na trhu potraviny od místních producentů, které mají jasný původ, jsou zárukou dobré kvality a výjimečných chuťových vlastností," uvedl ministr zemědělství Petr Bendl. "Spotřebitel tak dostane jednoznačné vodítko, jak vybírat potraviny, u kterých si může být jist jejich původem a čerstvostí," dodal.    

Soutěže se letos konají potřetí. V předchozích dvou letech značku získalo celkem 170 výrobků. Letos soutěž již v první polovině května odstartovala v Plzeňském kraji. K dnešnímu dni znají vítěze již také v Olomouckém, Královéhradeckém, Pardubickém a Jihočeském kraji.    

Aby se výrobek mohl krajské soutěže zúčastnit, musí být vyroben v daném regionu, z tradičních surovin a podíl tuzemských surovin musí tvořit minimálně 70 procent. Hlavní složka musí být stoprocentně domácího původu.    

Regionální potravina není jediným podobným marketingovým nástrojem. Již osm let funguje například značka kvalitních potravin Klasa. Od loňska pak logo s českou vlajkou a nápisem "Český výrobek - garantováno Potravinářskou komorou".


Zdroj: ČTK, 1. 6. 2012





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 03.05.2024 18:22