Agris.cz - agrární portál

Výtah z usnesení z 14. Valné hromady ASZ ČR

2. 7. 2012 | ASZ

Níže uvádíme přehled nejdůležitějších usnesení z letošního výročního zasedání Asociace soukromého zemědělství ČR, která se uskutečnila 22. června 2012 v Pelhřimově. 

Valná hromada:

1. Podporuje uskutečněná jednání ASZ s premiérem a ministry k problematice zelené nafty jako velmi úspěšná a ukládá Předsednictvu ASZ ČR vyjednané body dál aktivně prosazovat – zejména zrušení daně z příjmu při převodu rodinných hospodářství.

2. Kladně hodnotí průběh a výsledky dosavadního jednání pracovních skupin ASZ při vyjednávání rámcových podmínek u přímých plateb a priorit v PRV na období 2014-2020 na Mze.

3. U přímých plateb odmítá snahy o zavedení ekonomických kritérií u definice aktivního farmáře, odmítá zavedení povinného ozelenění, odmítá zastropování a požaduje, aby platební nároky byly vždy svázány s obhospodařovanou půdou, a požaduje nastavení takového systému výpočtu PP tak, aby byl, pokud možno, co nejblíže současnému systému SAPS.

4. Ukládá Předsednictvu ASZ ČR a členům pracovní skupiny PRV vyvinout maximální úsilí zejména k podpoře malých zem. podniků, mladých zemědělců a generační obměně (ukončení zem. činnosti a předání farmy v rámci rodiny).

5. Požaduje úpravy dosavadního systému fungování LEADERU a podporuje zavedení povinných každoročních auditů při rozdělování prostředků prostřednictvím MAS.

6. Požaduje zachování PGRLF a podporuje znovuzavedení podpory nákupu půdy od fyzických osob.

7. Podporuje současnou snahu ministra zemědělství na snižování administrativní zátěže a snahu o transformaci v resortu zemědělství směrem k zefektivnění, zeštíhlení a zjednodušení státní správy. Trvá však na zachování její dostupnosti v rámci okresů. Důrazně požaduje, aby byly eliminovány dosavadní počty státních kontrol, odstraněny jejich duplicity a aby byly prováděny pouze v rozsahu požadovaném legislativou EU (zejména u menších zemědělců a chovatelů). V tomto smyslu současně požaduje důkladnou revizi zemědělské legislativy

8. Současně žádá ministra, aby v rámci reorganizace zrušil dosavadní systém krajských informačních středisek a nastavil takové řešení přenosu informací, které bude pro sedláky funkční a efektivní.

9. Vítá snahu vlády o spravedlivé vypořádání církevních restitucí, přičemž plně podporuje fyzické vydání majetku před finančním vyrovnáním.

10. Ukládá Předsednictvu ASZ ČR pokračovat v úsilí o snižování nadbytečné byrokratické zátěže a to nejen v rámci Antibyrokratické komise Mze. Dále ukládá pokračovat v úsilí o zjednodušení podmínek k podmínkám faremního zpracování a prodeje vlastní produkce „ze dvora“.

11. Podporuje snahu Mze řešit problém eroze půdy, avšak důrazně požaduje, aby se přistoupilo k liberálnímu modelu jeho řešení – tj. důsledně postihovat reálný výskyt eroze, bez určování povinných systémů hospodaření.

12. Vyzývá Mze, aby konečně již dořešilo dlouhodobý požadavek zemědělců na možnost rozorávání ploch s TTP.

13. Vyzývá ministra pro místní rozvoj, aby jednal se zástupci soukromých zemědělců a řešil zásadní připomínky k nastavení podmínek dotačních programů v novém období 2014-2020 a k územním plánům.

14. Ukládá Předsednictvu ASZ ČR pokračovat v řešení problematiky v oblasti myslivosti a velikosti honiteb a posílení honebních práv vlastníků a zemědělců a v tomto směru požaduje novelizaci zákona o myslivosti. Ukládá Předsednictvu ASZ ČR a komoditní radě pro myslivost založit samostatnou selskou mysliveckou organizaci. Komoditní radě pro lesy a myslivost pak ukládá zpracovat metodiku zakládání mysliveckých organizací při regionálních ASZ.

15. Ukládá Předsednictvu pokračovat v plošném zajišťování odborného školení a poradenství členům ASZ  - zejména v oblasti školení práv a povinností vlastníků zem. pozemků.

16. Ukládá Předsednictvu ASZ ČR v oblasti obnovitelných zdrojů energie podporovat zásadně jen systémy „lokální výroba-lokální spotřeba“, tj. způsoby, které zabezpečují lokální využití elektřiny a tepla z lokálně vyrobených a zpracovaných odpadů/surovin omezujících negativní dopady do krajiny a místní infrastruktury s maximálním důrazem na metody kogenerace.

17. Ukládá Předsednictvu ASZ ČR, aby intenzivně pracovalo na rozvoji hospodářských aktivit ASZ a dále ukládá rozpracovat otázku založení samostatného hospodářského subjektu při ASZ (rozpracované usnesení z 13. VH).

18. Ukládá Předsednictvu ASZ ČR dále pracovat na rozvíjení další spolupráce s názorově blízkými nevládními organizacemi v sektoru zemědělství a venkova.

19. Ukládá Předsednictvu ASZ ČR pokračovat v úspěšné propagaci selského stavu a rodinného způsobu farmaření prostřednictvím Farmářských slavností.

Dne 22. 6. 2012 v Pelhřimově

Kancelář ASZ ČR


Zdroj: ASZ, 2. 7. 2012





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 28.04.2024 23:54