Agris.cz - agrární portál

Kvalita potravin jde stranou, Češi slyší na slevy

16. 8. 2012 | E15 on line

Marketingové kampaně obchodních řetězců, které začaly loni sázet na čerstvost potravin, se v krizi nepotkaly s poptávkou zákazníků. Ti vyhledávají především levné zboží. Jak ukázal průzkum společnosti Incoma GfK, nabídka slev a akčních cen meziročně vzrostla na významu, menší důraz naopak Češi kladou na celkovou hladinu cen v prodejně i na kvalitu a čerstvost potravin.

„Celá polovina domácností tvrdí, že je krize při rozhodování o nákupu potravin ‚určitě ovlivňuje‘, což představuje výrazný nárůst oproti loňsku,“ uvedl jednatel Incoma GfK Tomáš Drtina. Kolonku ‘spíše ovlivňuje‘ zaškrtlo třicet procent respondentů. Vliv krize nejvýrazněji pociťují domácnosti s nižšími příjmy a lidé nad 60 let, z regionálního pohledu pak obyvatelé Moravskoslezského kraje.

Při výběru místa nákupu rozhoduje dostupnost prodejny, šíře sortimentu a akční slevy. Na významu roste původ potravin, a to zejména u starších zákazníků. Český původ je důležitý pro nadpoloviční podíl domácností, přičemž loni jich to tvrdilo jen 42 procent.

Nejvíc Češi stále utrácejí v hypermarketech, které jako své hlavní nákupní místo potravin uvedlo 45 procent dotazovaných. Mezi nimi vítězí Kaufland, který se mezi řetězci také výrazně soustředí na cenovou politiku. Nabídku sortimentu, čerstvost a kvalitu zboží i nákupní prostředí oceňují zákazníci hlavně v Globusu, personál dostal nejlepší hodnocení v prodejnách sítě Hruška.

Nejvyšší průměrný nákup realizují zákazníci ve velkoobchodních prodejnách Makro. Necelá čtvrtina domácností označila jako své hlavní nákupní místo diskontní prodejnu, dalších 18 procent domácností supermarket a 13 procent pak menší samoobsluhu nebo pultovou prodejnu.


Zdroj: E15 on line, 16. 8. 2012





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 02.05.2024 02:03