Agris.cz - agrární portál

Náš grunt expanduje, otevřel první prodejnu na jižní Moravě

5. 11. 2012 | ČTK

Společnost Náš grunt v uplynulých dnech otevřela první prodejnu s farmářskými produkty na jižní Moravě. V Hodoníně si tak lidé mohou koupit potraviny buď od výrobců z blízkého okolí, nebo od prověřených českých farmářů, kteří dodávají zboží do ostatních 17 obchodů této společnosti v zemi. O otevření dalších prodejen v kraji je zájem v Brně, Břeclavi a ve Znojmě, řekl dnes ČTK jednatel společnosti Jiří Málek. Dosud firma Náš grunt provozovala své farmářské prodejny především v Čechách. 

V prodejně lze koupit jak trvalý, tak sezonní sortiment. Nabízí pečivo, mléčné výrobky, maso, uzeniny, nápoje, ovoce a zeleninu. "Prodejna má zhruba 40 prověřených dodavatelů. Snažíme se, aby byli z nejbližšího okolí. Především ti, kteří dodávají pečivo a ovoce a zeleninu. Pak máme výrobce, jejichž potraviny rozvážíme z centrálního skladu do všech ostatních prodejen," uvedl Málek. 

Zákazník má při nákupu garantováno, že jde o český výrobek z českých surovin, který se vyrábí podle zákonných hygienických norem. "K dodavatelům také jezdíme a kontrolujeme, jak výroba probíhá. Dále máme nastavený žebříček standardů, podle něhož potraviny vybíráme," vysvětlil Málek. Proto jsou zatíženy jen minimálně konzervanty a umělými látkami. 

Jedním z dodavatelů hodonínské prodejny je například firma Patria Kobylí, která začala před třemi lety vedle ostatních činností s chovem dobytka a pokusným prodejem masa vlastním zaměstnancům. "Osvědčilo se to, otevřeli jsme vlastní prodejnu, postupně zvyšujeme produkci a potřebovali jsme také zvýšit odbyt. Považujeme za dobrý nápad pořádat farmářské trhy a provozovat farmářské prodejny, protože lidé si tyto kvalitní potraviny pochvalují," řekla ČTK vedoucí stravování a firemní prodejny Eva Mikulková. 

Úspěšnost projektu Náš grunt, který začal před dvěma lety první prodejnou v Praze na Vinohradech, potvrzuje růst obliby domácích a kvalitních produktů u českých zákazníků. "Ve všech prodejnách jejich počet roste a do roku 2015 bychom chtěli mít 50 prodejen, část z nich provozujeme na bázi franšízinku," uvedl Málek. Společnost chce expandovat i na Slovensko. "Je to byznys, kterému věříme," řekl. V roce 2010 měla společnost tržby necelé dva miliony, loni už 5,3 milionu korun.


Zdroj: ČTK, 5. 11. 2012





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 04.05.2024 14:39