Potraviny přes internet nakupuje pravidelně 23 tisíc Čechů
8. 1. 2013 | Denik.cz
Potraviny na internetu pravidelně nakupuje 23.000 Čechů. Vyplývá to z dnešních údajů společnosti Tesco, která v ČR jako jediný z velkých řetězců tuto službu provozuje. Letos by e-shop s potravinami měl spustit řetězec Interspar, podobné plány mají Albert a Billa. Tesco plánuje letos rozšířit službu do Brna a Hradce Králové.
Služba je nyní dostupná více než dvěma milionům lidí z Prahy a Středočeského kraje. Zákazníci přes internet nejvíce nakupují mléčné výrobky, nealkoholické nápoje, čistící a prací prostředky, prostředky pro péči o děti a ovoce a zeleninu. Vůbec nejoblíbenější prodejní položkou je banán. Na 68 procent stálých zákazníků jsou rodiny s dětmi do 12 let, které nejraději nakupují přes internet v pondělí a v pátek mezi desátou a dvanáctou hodinou dopoledne.Hodnota nákupního košíku je zhruba pětinásobně vyšší než u nákupu v kamenném obchodě. Průměrný počet položek nákupu se pohybuje okolo 80 a zákazníci spíše vybírají čerstvé potraviny. Na konci loňského roku bylo do služby Potraviny on-line zaregistrováno 53.000 zákazníků a službu aktivně využívalo přes 23.000 lidí. Jejich počet bude dál stoupat s tím jak podobnou službu spustí další řetězce.
„Spuštění e-shopu je jednou z hlavních priorit společnosti Spar pro příští rok," uvedl mediální zástupce Intersparu Aleš Langr. Na internetu by měla být zákazníkům k dispozici celá šíře sortimentu, tedy přes 40 tisíc produktů. Ceny mají být stejné jako v prodejnách.
Zdroj: Denik.cz, 8. 1. 2013
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 15.12.2025 21:16
